کرونا ویروس | بستری شدن 20 بیمار مشکوک به کرونا در کرمان

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان 20 بیمار مشکوک به کرونا در بخش عفونی بیمارستان افضلی پور کرمان بستری هستند.

طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۲۰ بیمار مشکوک به کرونا ویروس جدید در بخش عفونی بیمارستان افضلی‌پور کرمان بستری هستند که علائم بالینی تعدادی از این افراد ظن بالایی به بیماری کرونا دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه هنوز آمار مبتلایان قطعی به کرونا را از طریق انجام آزمایش نمونه ها نداریم اظهار کرد: علائم بالینی برخی بیماران بستری ظن بالایی نسبت به ابتلا به کرونا ویروس دارند لذا نمی توان گفت این ویروس در کرمان وجود ندارد.

طباطبایی با بیان اینکه آزمایشات مربوط به کرونا در دو مرحله انجام می شود تصریح کرد: با راه اندازی آزمایشگاه تست نمونه های کرونا در کرمان از امروز بخش نخست این آزمایش ها در این استان انجام می شود.

وی همچنین به رابطه مستقیم مصرف دخانیات و پایین آمدن عملکرد ریه در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: استعمال دخانیات بر روی ریه تاثیر منفی می گذارد و عملکرد ریه را پایین می آورد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سفرهای راهیان نور در سراسر کشور لغو شده است گفت: برخی کاروان های زیارتی از استان هایی مانند قم، گیلان و تهران با اتوبوس می خواهند برای زیارت مزار حاج قاسم به کرمان سفر کنند که باید از این اقدام آن‌ها جلوگیری شود.

طباطبایی بر رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد و گفت: در بسیاری از موارد علائم خفیف است و فرد بدون آنکه بداند انتقال دهنده ویروس است در جامعه حضور پیدا می کند به همین جهت از افراد خواست می شود در صورت بروز علائم سرماخوردگی در منزل بمانند و با دیگران ارتباط برقرار نکنند.

وی گفت: به دلیل آنکه گزارشات مثبتی از مبتلایان به کرونا ویروس در اطراف استان کرمان گزارش شده است، قطعا ویروس کرونا در این استان در حال گردش است و ممکن است هفته پیش رو ، شاهد موارد مثبتی در سطح استان باشیم.

طباطبایی با تاکید بر اینکه هفته سختی را در پیش خواهیم داشت افزود: با توجه به تعطیلی سه روزه مدارس و یک هفته ای دانشگاه های استان، انتظار داریم مردم از حضور در مکان های پرازدحام و غیرضروری خودداری کرده و حتی المقدور حضور خود را در مراکز عمومی محدود کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43683
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.