۶۲۶ ابتلای به کرونا در بم | ۶۰ مبتلا در ارگ جدید

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: ۶۲۶ نفر در ۴ شهرستان تحت حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم به کرونا مبتلا شده اند.

دکتر عباس عباس‌زاده در جلسه ستاد کرونا شهرستان بم افزود: از این تعداد ۴۲۹ مورد در بم ، ۴۷ مورد نرماشیر ، ۷۶ مورد فهرج و ۷۴  نفر در ریگان حضور دارند.

وی اضافه کرد: تعداد نمونه های آزمایشگاه علوم پزشکی بم یک هزار و ۸۶۱ مورد بوده است و بیماران بستری شده ما در بیمارستان پاستور ۸۴۱ مورد که ۱۵۳بیمار مثبت قطعی بوده اند.

او گفت: تعداد فوتی های ما تا کنون ۱۹ نفر بوده و در حال حاضر متوسط روزانه بین ۱۰ الی ۲۰ بیمار مثبت قطعی داریم که از این تعداد حدود پنج نفر بستری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: شهر ما به نسبت شهرهای دیگر در استان درخصوص استفاده از ماسک عملکرد بهتری داشته اما باید این موضوع به۱۰۰ درصد برسد .

عباس‌زاده افزود: باتوجه به نزدیک شدن فصل جمع آوری خرما پروتکلی توسط دانشگاه علوم پزشکی بم تهیه و به معاونت وزارت بهداشت ارسال گردید و در این پروتکل راهنمای فاصله گذاری اجتماعی و الزامات محیط کار جمع آوری خرما مشخص گردید و کشاورز و باغدار در سامانه سلامت ثبت نام کرده و کد دریافت می کنند همچنین شرایط افراد ،محیط و فضای کار در آن سامانه مشخص شده است .

هادی شهسوار پور فرماندار بم در جلسه ستاد کرونای شهرستان اعلام کرد: یکی از مهمترین تصمیمات گرفته شده در کشور عدم برگزاری مراسم عروسی و عزا چه در مکان های عمومی مانند رستوران ها و تالارها و … و چه در منازل است.

 طبق اعلام ستاد کرونای شهرستان و استان بیش از ۸۰ درصد افراد مبتلا به این بیماری بدلیل شرکت در مراسم بوده است

۶۰ مبتلا در شهرک ارگ جدید

فهمی مدیر ارگ جدید از ابتلای ۶۰ نفر در شهرک ارگ جدید بم خبر داد.

او در گفت‌وگو با «کرمان‌نو» گفت: از این تعداد ۱۵ نفر در کارخانه کرمان موتور ، ۶ نفر در آرمان موتور، ۱۱ نفر در ارگ نت و ۱ نفر در آرمان الکتریک هستند.

وی افزود: ۱۸ نفر در مدیران خودرو، ۲ نفر از انتظامات ارگ جدید و ۷ نفر از ساکنان شهرک به کرونا مبتلا شده اند.

فهمی اضافه کرد: شرکت ارگ نت از ابتدای شیوع کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کرده و این ۱۱ نفر خارج از محیط کار مبتلا شده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52696
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.