امضای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان

مدیرکل اداره آموزش و پرورش کرمان در این مراسم گفته از جمله اهداف تفاهم نامه همیاران انرژی آموزش و رواج فرهنگ بهینه سازی مصرف برق، تغییر و اصلاح رفتار دانش آموزان در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی است.
محمد محسن بیگی افزود که اصلاح الگوی مصرف در خانواده ها، کاهش پیک و بهینه سازی مصرف انرژی، آشنایی با برچسپ انرژی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
وی گفت که آموزش نحوه صحیح مصرف برق به معلمان ۲۳۰ مدرسه در شهرستانهای زیر پوشش شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان به منظور انتقال به دانش آموزان انجام خواهد شد.
محسن بیگی ادامه داد که آموزش نحوه صحیح مصرف برق به کودکان در مدارس ابتدای موجب نهادینه شدن این الگوی صحیح در آنها می شود.
او افزود که ایجاد حس مالکیت نسبت به سرمایه های ملی در مردم باعث حفظ منابع ملی و جلوگیری از تخریب آنها می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش کرمان گفته دستگاه آموزش و پرورش که با۶۰ درصد مردم ارتباط مستقیم دارد میتواند به عنوان یک رسانه تاثیرگذار عمل کند و در فرهنگ سازی نقش مهمی ایفا کند.

دانش آموزانی که کمترین مصرف برق را داشته باشند جایزه دریافت می کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان نیز به نقش مهم مدارس در فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود که آموزش در مدارس آسان ترین و موثر ترین مسیر برای اصلاح الگوی مصرف برق است.
عبدالوحید مهدوی نیا گفته کتاب و برشورهای آموزشی در زمینه اصلاح الگوی مصرف برق تهیه و در مدارس توزیع می شود. آزمون کتابهای مدیریت مصرف صحیح برق در فروردین ۹۶ برگزار  و به دانش آموزان برتر این آزمونها جوایز نفیسی اهدا می شود.
وی افزود که دانش آموزان کارت همیاران انرژی دریافت می کنند و مصرف برق خانگی آنها در زمان پیک مصرف کنترل خواهد شد و به  دانش آموزانی که در این زمان کمترین مصرف را داشته اند جوایز نقدی اهدا می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4523
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.