محدودیت‌های ترافیکی روز اربعین اعلام شد


محور جوپار به سمت شهر کرمان در روز اربعین مسدود است

به گفته فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان، محور جوپار به سمت شهر کرمان و خروجی شهر نگار در روز اربعین، کاملاً مسدود است. همچنین کسانی که قصد استفاده از کمربندی جنوبی شهر کرمان از سمت شهرستان‌های شرقی را دارند، به ویژه رانندگان کامیون و اتوبوس با محدودیت ترافیکی روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم سرهنگ علی رضایی فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان، با تسلیت ایام حزن و عزای امام حسین(ع) و اربعین سید و سالار شهیدان اظهار داشت: در آستانه اربعین حضرت اباعبدالله(ع) قرار داریم و آیین جاماندگان اربعین در استان کرمان در روز اربعین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت سالروز اربعین امام حسین(ع) و یاران ایشان برگزاری مراسم پیاده روی را به سمت برخی از امامزادگان در استان کرمان داریم، بیان کرد: جهت حفظ سلامت عاشقان و جاماندگان اربعین، یک سری اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی را در محورهای استان کرمان داریم.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان با بیان اینکه این محدودیت‌ها از ساعت 6 صبح تا ساعت 13 روز شنبه اعمال می‌شود، ادامه داد: محور جوپار به سمت شهر کرمان در روز اربعین، کاملاً مسدود بوده و کسانی که از شهر جوپار و روستاهای اطراف قصد سفر به مرکز استان را دارند باید از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که قصد استفاده از کمربندی جنوبی شهر کرمان از سمت شهرستان‌های شرقی را دارند، به ویژه رانندگان کامیون و اتوبوس با محدودیت ترافیکی روبه‌رو می‌شوند، گفت: از میدان هفت باغ به سمت جوپار مسدود بوده و این رانندگان استثناً می‌توانند از جاده قدیم به سمت میدان بیرم‌آباد و یا همان سرآسیاب قدیم استفاده کنند.

رضایی با بیان اینکه خروجی شهر نگار هم مسدود است، افزود: عزیزانی که از سمت شهرستان‌های رابر، بافت و ارزوئیه قصد سفر به مرکز استان را دارند باید مسیر جایگزین به سمت کارخانه فولاد، دوراهی بردسیر و در ادامه به سمت شهر باغین و مرکز استان را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهر سیرجان تا امامزاده علی هم مسیر پیاده روی است، بیان کرد: در این شهر محدودیت و ممنوعیت ترافیکی را نداریم اما در حاشیه جاده حرکت عاشقان و جاماندگان را داریم و از تمامی زائران درخواست می‌شود که رعایت نکات ایمنی را داشته باشند و خودروهایی هم که قصد عبور از این مسیر را دارند توصیه می‌شود که با احتیاط بیشتر حرکت کنند.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان با بیان اینکه در بخش چترود هم از روستاهای اطراف پیاده روی به سمت امامزاده بی‌بی حیات را داریم و زائران در طول مسیر باید نهایت دقت را داشته باشند، ادامه داد: ممکن است در دیگر محورهای استان هم گروه‌های چند نفره اقدام به پیاده روی کنند که به دلیل تعداد کم افراد محدودیت‌های ترافیکی در این محورها اعمال نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود در این روز رانندگان به کسانی که به صورت پیاده در حاشیه محورها در حرکت هستند توجه بیشتری داشته و مراقبت کنند تا کمترین حوادث را داشته باشیم، گفت: رانندگان باید رعایت سرعت مطمئن و توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به ویژه در این روزهای خاص مورد توجه قرار دهند.

رضایی با بیان اینکه در این روز همکاران ما در خروجی شهرها مستقر هستند، افزود: ممکن است برخی از خودروهای باری مانند وانت‌بارها و کامیون‌ها نسبت حمل و جابه‌جایی افراد اقدام کنند که به جهت حفظ جان سرنشینان این خودروها توسط همکاران ما متوقف می‌شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96757
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.