مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان؛


احتمال انعقاد تفاهمنامه‌ای با موزه ملی ایران جهت بررسی آثار تاریخی کشف شده جیرفت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان کفت: برای آنکه آثار کشف شده از منطقه جیرفت و حوزه کنار صندل در جایگاه ویژه‌ای در موزه ملی ایران مورد بررسی قرار گیرد احتمالا تفاهمنامه‌ای با این موزه منعقد می‌کنیم.

فریدون فعالی در گفت‌وگو با «کرمان‌نو» در اولین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌ایم.

وی از تفاوت حضور استان کرمان در نمایشگاه گردشگری امسال با سال‌های گذشته سخن به میان آورد و ادامه داد: امسال در کنار ظرفیت‌های گردشگری به معرفی آداب، رسوم و فرهنگ محلی شهرستان‌های مختلف در قالب برنامه‌های بومی و محلی جهت ارتقا فرهنگ عامیه سنتی پرداخته‌ایم.

وی از حضور فعال بم، رفسنجان و سیرجان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: راهنمایان و مسئولین گردشگری این شهرستان‌ها به معرفی استعدادها و ظرفیت‌های گردشگری خودشان در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری مشغول هستند.

فعالی در واکنش به انتقادهای که به پوستر این نمایشگاه در زمینه عدم نمایش هیچ یک از آثار گردشگری استان کرمان در آن نیز گفت: یک تصویر از میمند در این پوستر است و هیچ سوءنیتی در آن نبوده است و اکنون در بخش‌های مختلف این نمایشگاه آثار کرمان به وضوح دیده می‌شود.

به گزارش «کرمان‌نو» پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با مشارکت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان و شهرداری‌های سیرجان، بم و رفسنجان در فضایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع، جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری دیار کریمان را در نمایشگاه فوق الذکر معرفی می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84295
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.