در نشست فرمانداران و ائمه جمعه ۵ شهرستان جنوب کرمان عنوان شد


از تامین زیرساخت‌های بهداشتی تا راه‌اندازی انبار نفت در جنوب کرمان

در نشست مشورتی فرمانداران و ائمه جمعه جنوب کرمان از روند عرضه سوخت انتقاد شد و تسریع روند تامین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، فرماندار کهنوج شامگاه ۳۰ دی‌ماه در نشست مشورتی فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های کهنوج، رودبار جنوب، فاریاب، منوجان و قلعه‌گنج اصلاح تعرفه برق تابستانی در شهرستان‌های جنوبی را خواستار شد.

علی شعبانی بر ضرورت استقرار مجدد پادگان ارتش در شهرستان کهنوج تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم که پادگان ارتش در کهنوج استقرار یابد.

وی از پیگیری جدی جهت خرید دستگاه MRI به مبلغ ۴۸ میلیارد تومان خبر داد و افزود: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان کهنوج خریداری شده است .

نماینده عالی دولت در شهرستان کهنوج اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد که مشکل سوخت و سیلندرهای گاز در شهرستان رفع شود و در همین خصوص با مدیرعامل شرکت نفت استان کرمان جلسه داشتم و تصمیمات خوبی هم در جهت رفع مشکلات مردم این شهرستان گرفته شد.

شعبانی از مطالعه طرح کمربندی کهنوج خبر داد و بیان کرد: مشکلات کنارگذر به زودی رفع خواهد شد.

وی خواستار تسریع در روند احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی کهنوج شد .

محمد فلاح‌کهن فرماندار شهرستان قلعه‌گنج نیز در این جلسه گفت: باید مشکلات سوختی پنج شهرستان جنوب کرمان به صورت اساسی رفع شود و یک راهکار و تدبیر جدی اتخاذ گردد زیرا این مشکلات ممکن است تبعات اجتماعی و… را در جنوب در پی داشته باشد.

حجت الاسلام اکبر  افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب نیز خواستار رفع مشکلات بهداشتی درمانی این شهرستان شد .

وی افزود: باید تلاش کرد مشکلات منطقه ویژه اقتصادی جازموریان هر چه سریعتر رفع گردد .

علی پرورش فرماندار رودبار جنوب هم خواستار رفع مشکلات سوخت در این شهرستان شد و افزود: باید انبار نفت اضطراری در جنوب راه اندازی شود .

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج  تسریع  عملیات اجرایی زیرساخت های بهداشتی و درمانی  را متذکر شد و گفت: باید تلاش شود تا بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی کهنوج هر چه سریعتر راه اندازی شود .

وی افزود: مشکلات سوختی در شهرستان کهنوج وجود دارد که  موجب نگرانی آحاد مردم شده و باید زودتر رفع شود .

نجنو با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی در جنوب خواستار توجه سازمان جهاد کشاورزی شد و افزود: لازم است خسارت کشاورزانی که محصولات آنها در اثر سرمای اخیر خسارت دیده پرداخت شود و وام‌های آنها امهال گردد.

حجت الاسلام عباس  گروهی امام جمعه شهرستان فاریاب نیز در این جلسه گفت: باید مشکل سوخت شهرستان فاریاب هر چه سریعتر حل شود .

وی خواستار تکریم هرچه بیشتر ارباب رجوع شد و افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و مدیون این مردم حماسه ساز و قهرمان هستیم و باید با خدمت قدردان زحمات و تلاش های آنان باشیم.

علی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز در این جلسه از پیگیری جدی این دانشگاه جهت خرید دستگاه MRI خبر داد و افزود: ساختمان های درمانی نیمه تمام در بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج در آینده ای نه چندان دور تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی از راه اندازی دانشکده پرستاری در کهنوج خبر داد و افزود: مقدمات کار فراهم و مجوزهای آن اخذ شده و به زودی این کار مهم انجام خواهد شد .

به گزارش ایسنا، در این نشست هم اندیشی مقرر شد مشکلات ستاد بحران های شهرستان های جنوبی بررسی و نسبت به رفع مشکلات تصمیم گیری شود و دعوت از  مدیرکل پزشکی قانونی استان، پیگیری جهت رفع مشکلات بنزین و سیلندر گاز، استقرار پادگان ارتش، ایجاد پتروشیمی در جنوب کرمان، پیگیری و سرعت بخشی نسبت به تکمیل پروژه احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی کهنوج، پیگیری جهت کمک به  شهرداری های تازه تاسیس در پنج گنج جنوبی، پیگیری جهت اصلاح تعرفه برق تابستانی در جنوب استان، پیگیری جهت احداث کارخانجات تیتانیوم و ایجاد زمینه اشتغال جوانان و جلوگیری از خام فروشی از جمله سرفصل های مطرح شده  به عنوان چالش های فراروی توسعه جنوب کرمان بودند که اهتمام ویژه مسئولان برای تحقق  مطالبات عمومی مردم مورد تاکید قرار گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100784
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.