از غیرقانونی بودن تعطیلی معدن فاریاب تا پیش‌بینی ۱۰ هزار شغل با فعالیت مس کرور

به مناسبت دهه تولید و تجارت از ظرفیت های صنعتی و معدنی جنوب کرمان بازدید رسانه ای بعمل آمد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “مسلم مروجی فرد” رییس سازمان صمت جنوب کرمان هفتم تیرماه ماه در حاشیه تور صنعتی و معدنی راهیان پیشرفت که به مناسبت دهه تولید و تجارت (اول تا 10 تیرماه)، تعطیلی معدن فاریاب را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: مجتمع معادن فاریاب و معدن کرومیت از بزرگترین معادن کرومیت کشور بشمار می آیند که متاسفانه تعطیلی این مجموعه توسط کارفرما امری غیرقانونی است و باید برای راه اندازی آن به خاطر حفظ اشتغال موجود تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی بیکاری 1200 کارگر را از جمله تبعات تعطیلی این واحد معدنی دانست و افزود: این مجتمع معدنی ۱۲۰۰ کارگر دارد و در حال حاضر همه  اقدامات قانونی جهت رفع مشکل انجام شده، ضمن اینکه بخشی از مسائل در حیطه کاری شورای عالی معادن است  و حل اساسی مشکل نیاز به زمان دارد.

مروجی فرد با اشاره به فعالیت کارخانه مس کاتد در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت اظهار کرد: این کارخانه همه  موارد ایمنی و زیست محیطی را رعایت کرده  اما چنانچه محیط زیست پیشنهاد جدیدی برای بهبود وضعیت داشته باشد آمادگی لازم برای همکاری وجود دارد.

پایانه صادراتی در فصل جاری به بهره برداری می رسد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در بازدید از پایانه صادراتی در جیرفت گفت: دستگاه های سورت و بسته بندی پایانه در حال نصب هستند و برای برداشت محصولات فصل تولید یعنی آبان ماه امسال بسته بندی و صادرات انجام میشود.

وی افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی پایانه صادراتی سرمایه گذاری انجام می شود.

مروجی فرد همچنین در بازدید از کارخانه آرد  در  شهرک صنعتی شماره دو جیرفت در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط کنونی تامین نان خوب یکی از اولویت ها است.

وی در ادامه در بازدید از کارخانه فراوری مس سرگز اسفندقه  گفت: این کارخانه طی ۱۵ ماه احداث و به بهره برداری رسیده است و زمینه اشتغال حدود ۱۵۰ نفر بطور مستقیم و 600 نفر به طور غیرمستقیم ایجاد  شده است.

مردوجی فرد از بارگیری روزانه ۲۰ هزار تن خبر داد و افزود:  80 درصد این میزان  باطله است و فقط ۲۰ درصد جهت فراورای وارد کارخانه می شوند.

رییس سازمان صمت جنوب کرمان با اشاره به سرمایه گذاری انجام شده گفت:  برای راه اندازی این کارخانه ۴۰۰ میلیارد تومان توسط سرمایه گذار هزینه شده است و در همین مدت کوتاه ۲۰ میلیارد تومان مسئولیت اجتماعی متقبل شده که در حال انجام است.

راه اندازی مس کرور تحول بزرگی در منطقه ایجاد می کند

وی با بیان برخی از ظرفیت ها و زیرساخت های ایجاد شده  در جنوب کرمان اظهار کرد: از زمان تاسیس سازمان صمت جنوب کرمان تا کنون در حوزه صنعت 2200 جواز تاسیس صادر شده که 275 مورد آن به بهره برداری رسیده و در مجموع 30 درصد از مجوزهای صادره در حوزه صنایع کشاورزی و متناسب با نیاز منطقه هستند ضمن اینکه 15 درصد هم در حوزه خدمات دهی به کشاورزان می باشد.

مردوجی فرد گفت: راه اندازی کارخانه مس کرور تحول بزرگی در منطقه ایجاد می کند و علاوه بر مسئولیت های اجتماعی حداقل 10 هزار شغل ایجاد می کند که می تواند موجب  کاهش  بیکاری  در منطقه شود.

گفتنی است، به همت سازمان صمت، معاونت معدنی و همکاری خانه مطبوعات و رسانه های جنوب کرمان به مناسبت دهه تولید  و تجارت با مشارکت تعدادی از خبرنگاران و اهالی رسانه از بخشی از واحدهای صنعتی و معدنی جنوب کرمان بازدید بهعمل آمد و  ضمن بررسی ظرفیت ها و قابلیت های موجود چالش های پیش روی توسعه صنعتی و معدنی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90634
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.