اعلام نحوه ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان کرمان شرایط و ضوابط ثبت نام دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد فیروزی گفت: ثبت نام تمامی دانش آموزان ورودی دوره‌های مختلف تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی از طریق سامانه سیدا (sida.medu.ir) و با مسئولیت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

او می‌گوید: ثبت نام سایر پایه‌ها نیز بعد از امتحانات خرداد ماه و ثبت نتایج ارزشیابی دانش آموزان صورت خواهد گرفت و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

فیروزی می‌گوید: ثبت نام دانش آموزان پایه‌های ورودی (اول، هفتم و دهم) با مراجعه حضوری اولیای دانش آموزان به مدرسه مورد نظر انجام خواهد شد.

اوگفت: ثبت نام دانش آموزان میان پایه نیز بعد از اعلام نتایج امتحانات صرفا از طریق مدرسه محل تحصیل به صورت خودکار انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری اولیا و دانش آموزان به مدارس نیست.

فیروزی  برگزاری هر گونه آزمون ورودی، مصاحبه و شرط معدل برای ثبت نام در مدارس دولتی و هیات امنایی را ممنوع اعلام کرد و گفت: ثبت نام در این مدارس صرفا براساس محدوده جغرافیایی محل زندگی دانش آموز صورت می‌گیرد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان دریافت هرگونه وجه در مدارس دولتی در قالب شهریه، کمک هزینه تحصیلی و اخذ تعهد مالی را ممنوع اعلام کرد و گفت: مدیران مدارس در زمان ثبت نام نیز مدارس صرفا می‌توانند هزینه کتاب‌های درسی و بیمه حوادث را از دانش آموزان اخذ کنند.

فیروزی می‌گوید: ثبت نام دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی و استعداد‌های درخشان و شاهد براساس قوانین و مقررات ابلاغی انجام شود.

او گفت: مدارس غیر دولتی موظف هستند هنگام ثبت نام، پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی را درمحل ثبت نام و در معرض دید اولیا قرار دهند.

او می‌گوید: ثبت نام مدارس شاهد نیز در سامانه پادا و بر اساس امتیازات و شرایط و ضوابط ابلاغی انجام خواهد شد.

فیروزی گفت: ستاد‌های نظارت بر ثبت نام در ۳۳ شهرستان، منطقه و ناحیه استان فعال است و کلیه مراحل ثبت نام به دست ناظران مورد رصد و بازبینی قرار می‌گیرد.

به گفته او مشخصات اعضای ستاد ثبت نام دانش آموزان و نوآموزان استان و شهرستان به همراه شماره تلفن دبیرخانه ستاد منطقه و استان و همچنین سامانه رسیدگی به شکایات وزارت متبوع به نشانی اینترنتی http://shekayat.medu.ir به مدارس اعلام می شود و باید در محل تابلو‌های اطلاعاتی (مدارس و اداره) نصب شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89767
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.