بزرگترین خانه خشتی جهان تا ۶ ماه آینده به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: امیدواریم بتوانیم طی شش ماه آینده با همکاری که با سازمان اوقاف و امور خیریه داریم بنای خانه حاج آقا علی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، هادی میرزایی پیش از ظهر امروز 5 تیرماه در حاشیه بازدید از خانه حاج آقا علی رفسنجان در روستای قاسم آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنای حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان است که حدود ۱۴هزار متر مربع عرصه و حدود ٧ هزار مترمربع اعیانی دارد.

وی افزود: این بنا طبق مصوبه هیات وزیران در سال ۸۷ و متعاقباً در سال ۸۹ حق بهره‌برداری از آن به صندوق واگذار شده بود.

وی ادامه داد: پس از بررسی ها و پیگیری هایی که صورت گرفت و ضمن هزینه‌هایی که در دوران طرح پردیسان و مرمت بنا تا سال ٩۴ انجام شد به دلیل وجود مالکیت اوقاف مسکوت باقی مانده بود  متعاقباً سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به ادامه نقش مرمتی این بنا اقدام کرده بود که نهایتاً امروز در شرایطی بنا را می‌بینیم که متاسفانه نه بهره‌برداری دارد و نه شرایط خوبی در حوزه مرمت برخوردار است.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور تصریح کرد: الحمدلله طی دوهفته گذشته تفاهم نامه ای با سازمان اوقاف و امور خیریه آقای دکتر پندار امضاء کردیم تا بتوانیم با همکاری بین بخشی این مسئله‌ای که مشابه این بنا و هزاران بنای دیگر در کشور به دلیل موضوعات بین بخشی مسکوت مانده ان‌شاءالله مرتفع شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: با مذاکره‌ای که با دکتر پورابراهیمی و تدابیر و همکاری‌هایی که دکتر فعالی و همکاران‌شان در اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان دارند امیدواریم بتوانیم طی شش ماه آینده با همکاری که با سازمان اوقاف و امور خیریه داریم این بنا را به عنوان یک بنای متمایز به بخش خصوصی واگذار شود و منافع آن به سازمان اوقاف پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72923
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.