ضرغامی در توضیح پروژه هتل بام و صاروج پارس کرمان:


تصمیم‌گیری برای «هتل بام »به استان‌ واگذار شده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از مجموعه گنجعلی‌خان گفت: بارها اعلام کردم که درمورد حریم‌ها ما دچار تصمیمات تقریبی و غیرعلمی طی سال‌های گذشته بودیم که تعیین حریم‌ها به دقت انجام نشده است و مدت‌هاست دستور تجدیدنظر در حریم‌ها براساس ضوابط میراثی را صادر کردیم.

به گزارش کرمان‌نو عزت‌الله ضرغامی در بازدید از مجموعه گنجعلی‌خان و در آخرین ساعات سفر یک‌روزه‌اش به کرمان از علت تاخیر در سفرش به کرمان گفت: از اینکه آمدنم به کرمان به تاخیر افتاد واقعا عذرخواهی میکنم؛ کرمان می‌بایست در اولویت باشد اما متاسفانه نتوانستم زودتر به اینجا سفر کنم؛ کرمان ظرفیت زیادی دارد و برای همه شهرها باید یک روز وقت بگذارم و قول می‌دهم که به زودی بازگردم.

ضرغامی افزود: میراث فرهنگی ضوابطی دارد که از آن کوتاه نمی‌آید و با جدیت تعقیب می‌کند و هزینه آن را هم می‌دهد؛ بارها گفتم اسم برخی از مراکز نظارتی قدرت را نبرند که فکر می‌کنند بافت یعنی بافت فرسوده که باید آن را صاف کنند و آپارتمان بسازند، ما جلوی این اقدامات ایستادیم هزینه‌اش را هم می‌دهیم.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به پروژه بام کرمان تصریح کرد: من هنوز اطلاعات کاملی از این پروژه  ندارم و تصمیمی هم گرفته نشده است اما من بارها اعلام کردم که درمورد حریم‌ها ما دچار تصمیمات تقریبی و غیرعلمی طی سال‌های گذشته بودیم که تعیین حریم‌ها به دقت انجام نشده و حتی کسانی که این‌کار را کردند هم معتقدند که خیلی کار دقیقی صورت نگرفته است و بعضا حریم را زیادی بزرگ در نظر گرفته شده است.

ضرغامی افزود: ما مدت‌هاست دستور یک تجدیدنظر در حریم‌ها را صادر کردیم ولی کاملا بر اساس ضوابط میراث فرهنگی؛

وی در خصوص اینکه آیا در این بازدید تصمیمی برای پروژه بام کرمان گرفته شده است یا خیر گفت: درمورد پروژه هتل بام هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و اساسا ما تصمیم‌گیری را به مراکز واگذار کردیم؛ در تفویض اختیاری که در ماه‌های اخیر در وزارتخانه صورت گرفت ما ۲۶ مسئولیت وزارتخانه و ستادش را به ادارات مراکز استانی تفویض کردیم. به دلیل فرآیند بروکراتیک پوسیده؛ امضاهای طلایی و جلوگیری از فساد این اختیارات را به ادارات کل استان واگذار کردیم.

ضرغامی در خصوص اظهار نظر پیشین طالبیان در خصوص کاهش ارتفاع پروژه صاروج پارس و حتی اظهار نظر مخالف او با پروژه هتل بام کرمان گفت: چرا آقای طالبیان همان موقع جلوی پروژه را نگرفته است؟ امکان ندارد بدون موافقت میراث فرهنگی این پروژه‌ها اجرا شده باشند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98007
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.