تفاهم‌نامه همکاری ۲جانبه نیروی انتظامی و اداره کار کرمان منعقد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از انعقادتفاهم نامه همکاری ۲جانبه میان فرماندهی انتظامی واداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان به منظور تبادل تجربیات طرفین در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کارگری خبر داد.

به گزارش کرمان نو، رضا اسماعیلی افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش موثر آثار زیان بار آن از طریق همکاری‌های مشترک در تمامی زمینه‌های تعاملات اجتماعی، مشارکت عمومی، آموزش‌های همگانی و خدمات مشاوره‌ای بین اداره کل متبوع و نیروی انتظامی با استفاده از همه ظرفیت‌های طرفین اعم از علمی، فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی با بیان اینکه این تفاهم در سطح استان کرمان اجرایی می‌شود گفت: از جمله تعهدات در زمینه ارتقای دانش و مهارت‌های زندگی و سبک زندگی سالم در جامعه هدف «کارگران،کارفرمایان،کارشناسان،کارکنان و خانواده های آنان» با اولویت زنان کارگر به وی‍ژه زنان سرپرست خانوار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: همکاری برای کاهش عوامل مخاطره آمیز تهدیدکننده در بین بهبانهای جدید( بهداشت یاران کارخانه های بهداشت کارگری) و قدیم شرکت ها و کارخانجات، روسا و کارشناسان امور اجتماعی شهرستانها، کارفرمایان ومدیران منابع انسانی،کارگران وخانواده های آنان ،متخصصین و مدرسان استانی از دیگر تعهدات این طرح است.

اسماعیلی استفاده از ظرفیت‌های علمی و اجرایی جهت طراحی برنامه های اثربخش و تولید محصولات فرهنگی وآموزشی را از دیگر تعهدات این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به گروه‌های هدف ، برگزاری نمایشگاه مشارکتی باهدف پیشگیری و آشنایی با آسیب‌های اجتماعی نیز به صورت ۲جانبه انجام خواهد شد.

وی برگزاری کلاس های آموزشی برای مستمری بگیران بیمه بیکاری اخراجی از واحدهای کارگری، انجمن صنفی وشرکای اجتماعی مرتبط(براساس مفادمندرج درتفاهم نامه) از دیگر تعهدات این تفاهم‌نامه است بیان داشت: همکاری در تهیه مستندات فعالیت‌ها و برنامه های اجتماع محور درحوزه تعاون، کارورفاه اجتماعی از جمله تعهدات اداره کل کار استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه همکاری در خصوص اعزام کارشناسان انتظامی به منظور آموزش همگانی جوامع هدف از جمله تعهدات فرماندهی نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: تهیه بسته های فرهنگی و نمایشگاهی به منظوربرپایی نمایشگاه و ارائه خدمات مشاوره ای روان شناختی، روان سنجی وانتظامی رایگان به مراجعینی که ازسوی اداره کل معرفی می‌شود از جمله تعهدات نیروی انتظامی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تعامل و همکاری لازم به منظور برپایی نمایشگاه فعالیت‌های اجتماعی محور و آسیب‌های اجتماعی در قالب این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری لازم به منظور حضور کارشناسان انتظامی در جمع جوامع و مکاتبه با بنگاهای اقتصادی و استفاده از ظرفیت باشگاه‌های ورزشی کارگران به منظور ارائه آموزش‌های لازم جهت افزایش نشاط اجتماعی و سلامت جسم و روان جامعه هدف از دیگر تعهدات این تفاهم نامه است.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه همکاری ۲جانبه به مدت سه سال منقعد شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69977
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.