تمدید محدودیت‌های کرونایی تا پایان هفته آینده در شهر‌های قرمز و نارنجی

رؤسای کمیته‌های بهداشت و درمان و اجتماعی ـ امنیتی محدودیت‌های کرونایی را تا پایان هفته آینده و در شهر‌های قرمز و نارنجی تمدید کردند.

به گزارش کرمان نو، جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا بعدازظهر امروز(چهارشنبه) درحضور رئیس‌جمهور برگزار شد و در این جلسه رؤسای کمیته‌های بهداشت و درمان و اجتماعی ـ امنیتی گزارشی از آخرین وضعیت شهر‌ها و استان‌های کشور از نظر شیوع کرونا ارائه کردند.

رؤسای کمیته‌های بهداشت و درمان و اجتماعی ـ امنیتی گزارشی از آخرین وضعیت شهر‌ها و استان‌های کشور از نظر شیوع کرونا و افزایش تعداد بیماران و همچنین اقدامات انجام‌شده در راستای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و همچنین اعمال محدودیت‌ها در این رابطه ارائه کردند.

براساس گزارش کمیته بهداشت و درمان با توجه به مواجه شدن با موج چهارم بیماری در همه استان‌های کشور و افزایش تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح کشور بر تقویت مراکز درمانی و برپایی بیمارستان‌های سیار با کمک سایر بخش‌ها تأکید شد.

در این جلسه کمیته امنیتی ـ اجتماعی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و ضرورت رعایت محدودیت‌ها در شهر‌های نارنجی و قرمز، بر ممنوعیت برگزاری مراسم ماه رمضان در مناطق نارنجی و قرمز و همچنین رعایت کامل پروتکل‌ها در برگزاری مراسم در شهر‌های زرد و آبی تأکید کرد.

در جلسه رؤسای کمیته‌های بهداشت و درمان و اجتماعی ـ امنیتی با توجه به استمرار شرایط قرمز و نارنجی در برخی از شهر‌های کشور، پیشنهاد تمدید اعمال محدودیت‌های مختص به شهر‌های قرمز و نارنجی تا پایان هفته آینده به‌تصویب رسید.

قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین مقرر کرد با همکاری نیروی انتظامی تدابیر ویژه درخصوص منع ورود و خروج شهر‌های نارنجی و قرمز اتخاذ شود و از هرگونه تردد غیرمجاز جلوگیری به‌عمل آید.

در این جلسه همچنین براساس پیشنهاد قرارگاه عملیاتی، تمام دستگاه‌های ملی و استانی موظف شدند با هدف کاهش تردد‌ها و ترافیک برابر بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی نسبت به استفاده از ظرفیت دورکاری کارکنان اقدام کنند.

در جلسه امروز با اشاره به نظارت‌های ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی، هلال احمر و بازرسان اتاق اصناف، نیروی انتظامی و بسیج در استان‌ها در زمینه اجرای پروتکل‌ها از سوی اصناف و کسب‌وکارها، تأکید شد: همه دستگاه‌ها، ادارات، اصناف و مشاغلی که اجرای پروتکل‌های بهداشتی آن‌ها زیر ۹۰ درصد است موظف هستند به‌سرعت با اعمال محدودیت‌های هوشمند و اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی درصد مراعات را به بالای ۹۰ درصد ارتقا دهند و چنانچه اهمالی در این زمینه صورت گیرد، با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

کمیته بهداشت و درمان همچنین در این جلسه گزارشی از تغییر وضعیت ۳۰ شهر کشور از قرمز به نارنجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت محدودیت‌ها و اجتناب از تردد‌های غیرمجاز و دورهمی‌ها ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش تأکید کرد: به‌رغم مشکلات زیادی که ویروس جهش‌یافته انگلیسی برای کشور ایجاد کرده است، تجارب ارزشمند ۱۴ ماه گذشته می‌تواند برای کنترل سریع این بیماری امیدآفرین باشد و تغییر وضعیت ۳۰ شهر از قرمز به نارنجی نشان از رعایت کامل و دقیق پروتکل‌ها است.

در جلسه امروز رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گزارش اقدامات انجام‌شده برای تأمین واکسن خارجی و حمایت‌های انجام‌شده در این زمینه از سوی وزارت امور خارجه و بانک مرکزی از سوی کمیته‌های بهداشت و درمان و اقتصادی ارائه و اعلام شد که تولید دو واکسن داخلی پاستور و کوو برکت وارد مرحله سوم آزمایش انسانی شده است.

روحانی در این زمینه با تأکید بر اینکه، هرگونه هزینه برای واکسن در واقع یک سرمایه‌گذاری برای کشور و سلامت جامعه است، گفت: هزینه کردن برای واکسن اعانه و هزینه نیست و عین سرمایه‌گذاری است به همین خاطر همواره تأکید کرده‌ام که بانک مرکزی تأمین ارز مورد نیاز برای تهیه واکسن را در اولویت کار‌های خود قرار دهد.

رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به برخی اخبار درخصوص ابهامات و سوءاستفاده‌های محدود از واکسن توسط برخی افراد، گفت: شفاف‌سازی در زمینه واکسیناسیون از ابتدا مورد تأکید من بوده است و اگر در این زمینه توجه لازم و دقیق صورت می‌گرفت امروز شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم لذا همچنان شفاف‌سازی در عملیات واکسیناسیون براساس سند ملی مصوب در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد تأکید است.

در این جلسه همچنین گزارش‌های مقدماتی و تأییدنشده درمورد پیدا شدن نوع جدید و جهش‌یافته از ویروس در برخی کشور‌ها مطرح شد که رئیس جمهور با توجه به این گزارش‌ها، برای بررسی آن و تلاش برای جلوگیری از ورود به کشور دستور ویژه صادر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69042
1 نظر
  1. […] بسته خبری امشب از افشا معمای قتل دختر ۱۳ ساله جیرفتی تا تمدید محدودیت‌های کرونایی تا پایان هفته آینده […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.