توجه به نقاط محروم بدون آسفالت کوهبنان

امام جمعه کوهبنان خواستار توجه به نقاط محروم تر برای آسفالت معابرشهری کوهبنان شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام جعفری در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهر، گفت: نظافت و لکه گیری آسفالت کار خوبی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد جا دارد کوچه‌هایی که کمتر دید دارند از این نعمت بهره ببرند.

او با اشاره به نزدیکی سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر با ایثار و فداکاری رزمندگان انجام شد لذا حضرت امام (ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

به گفته امام جمعه کوهبنان در جنگ نظامی پیروز میدان ملت ایران بود در تحریم‌ها هم با توجه به همه خباثت‌ها ما پیروز شدیم در حالی که در هسته‌ای، پزشکی، هوا و فضا پیشرفت‌های خوبی داریم که این‌ها باید به درستی برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام جعفری گفت: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است لذا ما باید در راستای خدمات نظام اسلامی حرکت کنیم.

در ادامه احمد محمدی شهردار کوهبنان گفت:بحث سیاست گذاری‌های کلی در رابطه با شهرستان باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی باشد.

محمدی می‌گوید: در رابطه با ترویج فرهنگ ورزش، نشاط، شادابی، استفاده صحیح از امکانات فضای سبز، رعایت نظافت در فضا‌های عمومی برنامه‌هایی در دستور کار داریم.

به گفته محمدی یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی پرهیز از اسراف و تبذیر است که حضرت امام (ره) همواره از اسراف پرهیز می‌کردند.

شهردار کوهبنان گفت: امروز هر چه استقلال و عزت داریم به برکت وجود حضرت امام (ره) و شهداست لذا باید ۱۴ خرداد به خوبی تبیین شود.

سالاری فرماندار کوهبنان می گوید:سیاست دولت اجرای عدالت و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه است و برای تحقق این هدف جراحی اقتصادی ضرورتی اجتناب ناپذیر بود و البته باید این مسیر با همراهی همگان طی شود و در اجرای هر برنامه‌ای در ابتدا ممکن است نقائصی هم حادث شود، اما هدف غائی و نهایی کمک و حمایت همه مردم خصوصا اقشار آسیب پذیر و جلوگیری از قاچاق منابع ملی به خارج از کشور خواهد بود.

او گفت: کسانی که بیش از اندازه مصرف می‌کنند باید هزینه‌ها را آزاد پرداخت کنند پس دولت برخاسته از مردم برای مردم خدمت می‌کند که همراهی آحاد جامعه را می‌طلبد.

در ادامه روح الله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی، ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه و پیروزی‌ها، تبیین قدرت و وحدت نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی در راستای بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش بصیرت، مقاومت، وحدت و همگرایی اقوام در مقابله با استکبار جهانی از مهمترین راهبرد‌های برگزاری مراسمات سوم خرداد هستند.

ابراهیمی می‌گوید :گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و چهلمین سالروز سوم خرداد همواره باید مورد توجه باشدکه امسال با شعار ما مقاوم هستیم و با توجه به مکتب جعفری برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: فضا سازی ورودی ادارات، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران عملیات بیت المقدس، برگزاری رژه موتوری در روز سوم خرداد، غباروربی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا و شهدای گمنام، اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به سوم خرداد، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های سوم خرداد در کوهبنان هستند.

به گفته ابراهیمی سخنرانی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری یادواره شهدای خانگی و محلات، بهره گیری از ظرفیت هنرمندان مستعد در تهیه، تولید و پخش هنر‌های نمایشی، تجسمی، فیلم و عکس از دیگر برنامه‌های سوم خرداد در شهرستان هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: برگزاری عصر شعر و خاطره با عنوان نخل‌های سربلند، برپایی ایستگاه صلواتی، گردهمایی رزمندگان و ایثارگران شهرستان از دیگر برنامه‌های سوم خرداد در کوهبنان هستند.

به گفته ابراهیمی برگزاری کلاس‌های فقه بازار در شهرستان برای اصناف و بازاریان ضروری است که باید در این راستا اقدام شود.

در ادامه حجت الاسلام سید ابوحامد روح الامینی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: کوهبنان در گذشته و حال مهد علما، عرفا، مشاهیر فرهیختگان خصوصا سرداران شهید است که بواسطه این ذخایر ارزشمند بعنوان بام فرهنکی استان کرمان شهرت پیدا کرده است.

او می‌گوید: با توجه به تاکید نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بایستی هفته فرهنگی کوهبنان تدوین و نام گذاری شود تا در راستای معرفی مشاهیر و فرهیختگان شهرستان اقدام شود.

حجت الاسلام روح الامینی گفت: جا دارد مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب در روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد به صورت محله‌ای در مساجد و تکایا برگرار شود.

حمید گلستانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: سوم خرداد محفل عصر شعر و خاطره در محل کتابخانه عمومی کوهبنان برگزار می‌شود.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88945
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.