سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد


ثبت ۲۹ هزار و ۲۳۱ نفر در سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تا روز گذشته (۲۹ خردادماه ۱۴۰۱) ۴۱۴ هزار و ۳۰۹ نفر در سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق ثبت شده اند و در استان کرمان ۲۹ هزار و ۲۳۱ نفر در این سامانه ثبت شده است و کرمان بعد از سیستان و بلوچستان رتبه دوم از نظر تعداد ثبت شدگان است و افراد ثبت نام شده در این سامانه راستی آزمایی خواهند شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدرضا مصباح صبح امروز ۳۰ خردادماه در جلسه مبارزه با فقر مطلق گفت: براساس برآورد اولیه بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر مشمول طرح قابله با فقر مطلق در کشور می شدند.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان از علت پایین بودن آمار استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: شهرستان ها متاسفانه افراد مشمول را به طور کامل ثبت نکرده اند به طور مثال در شهرستان منوجان تاکنون یک نفر و در رودبار ۴ هزار و ۱۴۲ نفر ثبت شده است.

وی ادامه داد: بعد از اصلاح قیمت ها همه نگاه ها به این موضوع معطوف شد و طرح مقابله با فقر مطلق به حاشیه رفت و باید مدنظر داشت که رفع فقر مطلق یک فرصت تاریخی برای همه کشور به ویژه استان کرمان است.

مصباح عنوان کرد: دهیاران بهترین افرادی هستند که می توانند این طرح را به خوبی اجرا کنند.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: استان کرمان با این موضوع بیگانه نبوده است و حدود یکسال پیش شورای راهبردی استان تشکیل و ذیل آن کمیته تخصصی شکل گرفت و طبق بررسی های این شورا، اولین مادر مسائل در استان فقر مطلق بود. وضعیت در جنوب استان کرمان مطلوب نیست.
وی ادامه داد: معین های اقتصادی براساس مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان طی سال های گذشته وارد مناطق محروم شده اند تا برای فقر زدایی گام بردارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به مشکلات سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق در ۲۰ روز اول راه اندازی اظهار کرد: مدیریت دانش در بارگذاری داشته باشید و استان کرمان در شناسایی افراد مشکل ندارد.

وی مشخص بودن هدف و فرایند طرح، داشتن زیرساخت، نیروی انسانی و ارتباطات را از الزامات اجرای هر پروژه برشمرد، اظهار کرد: نهادهای مربوطه در موضوع مقابله با فقر مطلق، ایرادات شناسایی و ثبت در سامانه را مشخص و اعلام کنید.

جلالی تاکید کرد: فرمانداران تا پایان تیرماه همه تلاش خود را برای شناسایی و ثبت افراد مشمول طرح فقر مطلق را داشته باشند.

حجت الاسلام محمدعلی روح الهی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان نیز در این جلسه گفت: تا امروز ۴۰ هزار نفر از افراد را شناسایی کردیم و ۴۸۰ هزار بسته معیشتی در بین افراد آسیب دیده از کرونا در استان کرمان توزیع کردیم.

احمدیوسفی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: متغییر بیکاری، فقر و مسایل اقتصادی به صورت معنادار تاثیرگذار در مسایل اجتماعی و آسیب های اجتماعی و زمینه ساز مضلات اجتماعی است.

وی با اشاره به داشته های استان کرمان بیان کرد: زیبنده استان کرمان این میزان فقر و بیکاری نیست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: اندیشکده ای در دستور کار قرار دادیم تا از ظرفیت جامعه نخبگانی سطح استان برای جراحی و تحلیل مسایل و ارائه راهکار علمی در راستای استفاده از این ظرفیت های خدادادی استان تدوین کرده ایم و در مرحله تصویب قرار دارد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90218
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.