جذب 2 هزار نفر بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی گذشته از سوی وزارتخانه ۶۶۰۰ مورد بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در استان اعلام شده بود که با پیگیری های به عمل آمده، قریب به ۲۰۰۰ نفر از این تعداد شناسایی و جذب شدند.

عباس ضیاء ، درباره تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در استان کرمان اظهار کرد: آمار این حوزه هر ساله از سوی مرکز آمار وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود که در سال تحصیلی جدید این آمار هنوز اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته از سوی وزارتخانه ۶۶۰۰ مورد بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در استان اعلام شده بود که با پیگیری های به عمل آمده، قریب به ۲۰۰۰ نفر از این تعداد شناسایی و جذب شدند تصریح کرد: تعدادی از این افراد در سامانه آماری ثبت نشده بودند، تعدادی فوتی بوده، برخی بچه‌های استثنایی غیرقابل آموزش و برخی نیز تنها متولد استان کرمان بوده و از استان رفته‌اند.

معاون آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه تعدادی از دانش آموزانی که به دلیل مشکلات ترک تحصیل کرده بودند، جذب شدند افزود: بیشترین دلیل بازماندگی از تحصیل و ترک تحصیل فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و بدسرپرستی است که این مشکل در مناطق جنوب و شرق استان کرمان بیشتر است.

ضیاء اظهار کرد: آموزش و پرورش کار شناسایی، جذب، حمایت و نگهداشت برخی از این دانش آموزان را انجام می دهد و ارگان های دیگر نیز باید پای کار باشند زیرا در صورت عدم حمایت دیگر نهادها آمار بازماندگان از تحصیل استان بیش از این می شد

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37202
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.