راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلایندگی در رفسنجان ضروری است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایستگاه سنجش آلایندگی نیاز مبرم این شهرستان است، گفت: این موضوع مورد تأکید رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس نیز قرار گرفت که می‌طلبد در خصوص راه اندازی این ایستگاه اقدام جدی صورت گیرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام”حسین جلالی” با اشاره به سفر رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به رفسنجان، اظهار کرد: روز گذشته با حضور خانم رفیعی، در جلسه‌ای در مجتمع مس رفسنجان علاوه بر اطلاع از وضعیت زیست محیطی مجتمع مس و بررسی وضعیت آلایندگی، غبار لیچینگ و جمع آوری اسید، از بخش هایی از کارخانه بازدید به عمل آمد.

شرکت مس رفسنجان در قبال مسئولیت اجتماعی  خدمات بیشتری ارائه دهد 

وی عنوان کرد: با توجه به آلایندگی که از ناحیه این مجتمع وجود دارد و هوای آلوده و آب دارای آرسنیک از این وضعیت ایجاد شده،  انتظار مردم رفسنجان و انار از مس این است که در جهت اشتغال جوانان اهتمام خاصی صورت گیرد.

جلالی ادامه داد: متاسفانه علی رغم تلاش های زیادی که مجتمع مس رفسنجان برای بهبود اشتغال انجام می دهد، اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم و رضایتمندی کامل در خصوص اشتغال ایجاد نشده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درخواست داریم در قبال مسؤولیت های اجتماعی خدمات بیشتری ارائه دهند؛ وضعیت راه های روستایی ما واقعا نگران کننده است و آسفالت برخی از این روستاها مربوط به چهل سال قبل است که امروز کاملا از بین رفته است.

وی بیان کرد: اطراف سرچشمه روستاها آب ندارند و از راه مناسبی برخوردار نیستند، راویز منطقه محرومی است که از خدمات بهداشت و درمان بی بهره بوده و قنوات خشکیده ای دارد که با توجه به اینکه در کنار مجتمع مس رفسنجان واقع شده، نیازمند نگاه ویژه است.

ایستگاه سنجش آلایندگی نیاز مبرم رفسنجان

جلالی با اشاره به اینکه ایستگاه سنجش آلایندگی نیاز مبرم رفسنجان است، افزود: این موضوع مورد تأکید رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس هم قرار گرفت که می طلبد در خصوص راه اندازی این ایستگاه اقدام جدی صورت گیرد و فکر اساسی شود چون جان یک انسان ارزش زیادی دارد و اگر ایستگاه سنجش آلودگی هوا داشته باشیم روزهایی که هوا آلوده است گروه های پرخطر از منزل خارج نمی شوند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس همچنین به بازدید هیئت فراکسیون محیط زیست مجلس از منطقه قرق منصورآباد اشاره کرد و گفت: به همت گروه دوستداران طبیعت که مایه افتخار شهرستان ما هستند، خوشبختانه آمار قوچ و کل از ۱۰۰ راس به بیش از دو هزار راس رسیده که جای خوشحالی دارد.

وی ضمن اشاره به این مطلب که مجتمع مس در جهت کمک به منطقه منصورآباد و ساماندهی آن توجه بیشتری داشته باشد، اضافه کرد: مناطق خوش آب و هوایی همچون داوران، خنامان و سرچشمه هم ظرفیت ایجاد قرق دارند که می توانند موفق باشند.

جلالی به سایر نیازها و مشکلات این شهرستان هم پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه به دنبال ایجاد نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق بودیم و موافقت آن حاصل شده، همچنین موضوع فرودگاه، دوبانده سازی جاده داوران، کمربندی شرقی، ایستگاه راه آهن، فاضلاب شهری و…، مس باید پای کار باشد و در قبال مسؤولیت های اجتماعی خود این نیازهای شهرستان را برآورده کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73779
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.