سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان:


راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری در بم

کرمان نو- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری به صورت مشخص برای شهرستان های شرقی استان کرمان به مرکزیت شهرستان بم و سپس پنجره واحد الکترونیکی بعد از آماده شدن زیرساخت‌های لازم در بم راه اندازی می گردند.

به گزارش کرمان نو، دکتر حسین مهرابی روز سه شنبه در اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بم گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دارای ظرفیت های زیادی برای حمایت از سرمایه گذار ، اشتغال و تولید دارد که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم .
او افزود: اولین گام ما ایجاد سه کمیته تخصصی صنعت و معدن ، کشاورزی و خدمات و گردشگری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانی بود سپس در گام دوم ایجاد کارگروه های شهرستانی است.
دکتر مهرابی اظهارداشت:در کارگروه استانی با ایجاد و راه اندازی سامانه تسهیل ، تولیدکنندگانی که با مشکل مواجه خواهند شد در این سامانه ثبت نام کرده و مشکل تولید کننده در کمیته های تخصصی و سپس در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی می گردد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ادامه داد: در این جلسه درخصوص اعتبارات کشاورزی و استعلام وام های کشاورزی و راه اندازی واحد‌های جدید خرما به بحث و تبادل نظر پرداخته شد‌.
او در خصوص وام های عقب مانده مردم از زمان زلزله سال ۸۲ تصریح کرد:مقرر شد مساعدت در خصوص تهیه تضامین دولتی برای وام ها پیدا شود و بعد از اینکه تضمین های دولتی برای پرداخت به بانک ها ابلاغ شد بدهکاران بانکی از لیست خارج شده و از تسهیلات جدید استفاده نمایند.
دکتر مهرابی افزود:شهرستان های شمالی و غربی از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند به طوری که در شمال استان دیگر پرونده ای در این کارگروه در نوبت قرار ندارد وجود ندارد وباید در شرق و جنوب استان توسعه متوازن تر برقرار شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در خصوص گلخانه داران شرق استان گفت: هر فعالیتی ریسک مخصوص به خود را دارد و بخشی از مشکلات می‌تواند بابت سیاست‌های لحظه ای دولت یعنی ممنوع کردن صادرات و واردات باشد و جهاد کشاورزی به عنوان صادرکننده لیست افراد خسارت دیده را ارائه دهد.
در ادامه شهسوار پور فرماندار بم گفت:در این جلسه درخصوص طرح بسته بندی و فرآوری خرما مقرر شد ظرف دو هفته آینده در بحث واگذاری زمین ، مجوزهای لازم به سرمایه گذارانی که اعلام آمادگی کرده اند صادر شده تا کار عملیاتی آن شروع شود .
هادی شهسوار پور بیان کرد:در اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات سرمایه گذاران در سطح شهرستان مطرح و مقرر شد جهت حل و فصل آن پیگیری های لازم بعمل آید.
او همچنین درباره دهکده خرما توضیح داد: طبق پیشنهاد مشاور این طرح مجوز راه اندازی سه واحد بسته بندی با ظرفیت بالای ۴۰ هزار تن در بم برای بخش صادرات صادر شود .
فرماندار بم ادامه داد: ۲ سرمایه گذار برای ۲ واحد بسته بندی در دهکده خرما معرفی شده که تا زمان معرفی سرمایه گذار بعدی کار خود را آغاز خواهند کرد .
او در خصوص شرکت های خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید عنوان کرد: پیگیری و حل مشکلات خودروسازان برای شرق استان کرمان و کشور یک مسئله حیاتی است زیرا بزرگترین تولید کننده های بهش خصوصی خودرو در این منطقه هستند.
شهسوار پور خاطرنشان کرد: شرکت های خودروسازی با ظرفیت اشتغال ۳۵ هزار نیروی انسانی درصورت تقویت آن ها مشکل اشتغال برای ۳۵ سال آینده حل خواهد شد.
فرماندار بم در پایان الحاق منطقه ویژه اقتصادی به روداب غربی که جزو مناطق محروم به حساب می آید را باعث رونق سرمایه گذاری در منطقه دانست .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72803
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.