رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:


رشد اقتصادی استان کرمان مثبت ۴ درصد است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان درباره رشد اقتصادی استان گفت: درصد رشد اقتصادی استان ۷.۷ در نظر گرفته شده است و روند رشد اقتصادی استان در سال‌های اخیر نوسانی بوده است و اکنون رشد استان تقریبا مثبت ۴ درصد است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، جعفر رودری ظهر امروز هفتم خردادماه در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان گفت: آخرین مهلت جذب منابع سال قبل پایان تیرماه است و اعتبارات استان کرمان در حوزه اسناد خزانه هزار و ۵۴ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۲۱ میلیارد(حدود ۴۰ درصد) آن جذب شده و متاسفانه هنوز ۶۰ درصد اسناد خزانه سال گذشته جذب نشده است.

وی با بیان این مطلب که مقرر بود اگر دستگاه اجرایی تا ۱۵ اردیبهشت نتوانست اسناد خزانه اختصاصی خود را جذب کند، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان راسا می توانست اعتبارات را جابجا کند، تصریح کرد: ۲۲ دستگاه اجرایی استان توانستند اعتبارات حوزه اسناد خزانه را کامل جذب و حدود ۷ دستگاه اجرایی بیش از ۶۰ و ۱۱ دستگاه اجرایی زیر ۵۰ درصد و سه دستگاه اجرایی کمتر از ۲۵ درصد و ۹ دستگاه اجرایی تقریبا هیچ جذب اعتباری از محل اسناد خزانه نداشته اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد از اعتبارات اسناد خزانه جذب نشده متعلق به سه دستگاه اجرایی است، افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان، سازمان آب و فاضلاب و اداره کل راهدرای و حمل و نقل جاده ای جنوب حدود ۵۱۷ میلیارد از اعتبارات اسناد خزانه را به خود اختصاص داده اند.

رودری بیان کرد: رتبه استان کرمان در بحث اشتغال در بخش کشاورزی یک و در بخش های صنعت و خدمات تقریبا ۳۱ است.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: ارزش افزوده هر متر مکعب آب مصرفی تقریبا در کشور ۲۷ هزار تومان و در استان کرمان ۱۴ هزار تومان است.

وی از اولویت بندی پروژه های توسعه ای استان کرمان سخن گفت و افزود: استان کرمان اقدامات برنامه ای در خصوص اجرای پروژه ها انجام داده است.

رودری در ادامه با بیان این مطلب که ۲۳ واحد راکد در سال گذشته فعال شدند، تصریح کرد: در سند آمایش سرزمین استان کرمان به چهار قسمت تقسیم شده است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص اسناد خزانه نیز گفت: برای دستگاه هایی که هیچ جذبی نداشتند حتما اعتبارات آنها جابجا شود و مابقی دستگاه ها بررسی و علت عدم جذب کامل اعتبارات اعلام و در آن زمان تصمیم برای جابجایی اعتبارات آنها گرفته شود.

احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان نیز گفت: این اداره کل توانایی جذب اعتبارات اسناد خزانه اختصاصی به خود را دارد و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیز کمبود دارد.

مدیرکل آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این جلسه درخواست عدم جابجایی اعتبارات این دستگاه کرد و گفت: با توجه به مشکلات استان در حوزه آب شرب، لذا به بودجه ای بیش از این نیاز داریم.

حمیده واعظی معاون منابع و توسعه استاندار کرمان نیز گفت: استانداری ۸ میلیارد اعتبار خود از محل اسناد خزانه را جذب کرده است اما فرمانداری ها در جذب این اعتبارات مشکل دارند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89304
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.