رشد ۶۵ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در کرمان

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: تمرکز ما در پرونده های بالای ۱۰۰ میلیون تومان و ۵۰۰ میلیون تومان است که در گروه اول ۱۹ درصد و در گروه دوم ۱۵۵ درصد رشد داشتیم.

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی  امروز ۲۰ شهریورماه در جلسه کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس اقتصادی به صورت مستقل از پلیس آگاهی فعالیت می کند و عملکرد خوبی در سال جاری داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه امسال نسبت به سال قبل ۶۵ درصد رشد در ارزش ریالی کشفیات داشته ایم، افزود: تمرکز ما در پرونده های بالای ۱۰۰ میلیون تومان و ۵۰۰ میلیون تومان است که در گروه اول ۱۹ درصد و در گروه دوم ۱۵۵ درصد رشد را شاهد هستیم.

میرحبیبی با اشاره به اینکه در پرونده های سوخت و احشام کاهش داشته ایم اما اخیرا هر دو مورد در حال افزایش است، بیان کرد: در لوازم آرایشی بهداشتی و پوشاک همچنان قاچاق زیاد است و در آرد و گندم کشفیات خوبی داشته ایم.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان گفت: مواد خوراکی به ویژه نوشیدنی های قاچاق در سطح عرضه وجود دارد و باید در سطح عرضه با این موارد، لوازم خانگی و آرایشی بهداشتی برخورد کنیم و اتاق اصناف باید پیگیری و تذکرات لازم را بدهند.

وی با بیان اینکه در بحث قاچاق احشام دام عشایر مورد سوءاستفاده قرار می گیرد و در ضبط و برخورد مشکل داریم و باید این مسئله حل شود، در ادامه اظهار کرد: شیرخشک صنعتی جزو کالاهای استراتژیک است و خبر داریم این محصول از کشور قاچاق می شود و باید از این مسئله جلوگیری کنیم.

میرحبیبی بیان کرد: نیاز استان سیستان و بلوچستان در طول سال ۲۵ تن شیرخشک است اما ما محموله های زیادی را در طول سال کشف می کنیم و باید برای این مسئله تدبیری اندیشیده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55522
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.