زاهدی:


حق استان کرمان از مس در سونگون خورده می‌شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرا نشدن قوانین عنوان کرد: بانک‌های استان کرمان برای اشتغال‌زایی کار کنند و شرکت‌های بزرگ، گردش مالی خود را به استان انتقال دهند و با مدیران خاطی باید برخورد شود و منابع استان نباید از کرمان خارج شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز ۲۸ آبان‌ماه در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در کرمان با مجمع نمایندگان استان گفت: با توجه به دادن مجوز بندر خشک به استان کرمان باید نشستی با وزیر راه و شهرسازی که مجوز آن را صادر کرده، داشته باشیم زیرا فساد بزرگی در زمینه بندر خشک در حال وقوع است و یکی از مبادی فسادزا استان است.
او در ادامه درخواست کرد که مجمع نمایندگان به رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه کشور نامه‌ای بنویسند و از آنها سوال شود که چرا اعتبارات تبصره ماده ۱۸ هنوز به صورت کامل ابلاغ نشده است؟ مگر چند ماه دیگر تا پایان سال باقیمانده است!؟
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای قوانین عنوان کرد: بانک‌های استان کرمان برای اشتغال‌زایی کار کنند و شرکت‌های بزرگ گردش مالی خود را به استان انتقال دهند و با مدیران خاطی باید برخورد شود و منابع استان نباید از کرمان خارج شود.
زاهدی با طرح این سوال که معدن سونگون باید از زیرمجموعه شرکت ملی مس ایران که اکثر معادن آن در استان کرمان است چرا نباید جدا شود؟ اظهار کرد: از درآمدهای استان به سونگون اختصاص می دهند به طور مثال مس قصد احداث مجموعه ورزشی با سرمایه حدود ۲ هزار میلیارد تومان در این شهر کوچک کرده است. حق استان کرمان خورده می‌شود و سونگون باید جدا شود و معتقدیم که مس حق آنها را باید عادلانه بدهد اما نباید حق استان کرمان به آنها داده شود و جدا شدن آن به نفع استان کرمان خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98605
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.