ماشین دزدها دستگیر شدند/ سرقت 70 خودرو در سه ماه

رئیس پلیس آگاهی کرمان از دستگیری و انهدام سه باند بزرگ سرقت خودرو خبر داد و گفت: در این رابطه 9 سارق و 10 مال خر دستگیر و به سرقت 70 دستگاه خودرو اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی کرمان در رابطه با چگونگی سرقت توسط این باندها بیان کرد که آنها در سه گروه دست به سرقت می زدند، باند اول فقط خودروی زانتیا که تا به الان 8 دستگاه از آنها ضبط شده، باند دوم نیز وانت، پراید و خودروهای سواری را به سرقت می بردند که عمدتا وانت ها را برای سرقت پسته و یا در سرقت های دیگر استفاده می کردند، باند سومی هم که دستگیر شده است بیشتر خودروهای  پراید و 206 و سواری های دیگر را به سرقت می بردند.

سردار ناظری در مورد پیشنه قضایی و اعتیاد این افراد گفت: برخی از آنها سابقه دار هستند و در دوران مرخصی و بیرون از ندامتگاه دست به این اقدامات زدند که قطعا تشدید مجازات شامل حال این افراد می شود و همچنین اکثر آنها به مواد صنعتی اعتیاد دارند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 70 دستگاه خودرو از این‌ باندها ضبط شده است، اظهار کرد: این افراد گاهی اشیا، لوازم و قطعات داخل خودرو را سرقت و بعد آن را در گوشه ای رها می کردند، حتی بعضی از این خودروها را در استان های مجاور به خصوص استان های شرقی کشف کردیم.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می کنیم خودروهای خود را به سیستم های دزدگیر مجهز کنند و کارهایی از قبیل پارک کردن وسیله نقلیه در مکان هایی که نگهبان دارند و یا پارکینگ هایی که در سطح شهر وجود دارد می تواند کار سارقین را سخت کند.

رئیس پلیس آگاهی کرمان عنوان کرد: جهت کاهش این سرقت ها سعی داریم با کمک شهرداری پارکینگ های دارای نگهبان را در سطح استان افزایش دهیم.

وی در مورد شاکیان و چگونگی دستگیری این افراد توضیح داد: این سارقان به سرقت 70 دستگاه اعتراف کردند که برای این پرونده‌ها 70 نفر شاکی نیز وجود دارد، اما قطعا در ادامه تحقیقات با کمک دستگاهای قضایی و بازبینی دوربین های نظارت تصویری در محل وقوع سرقت این تعداد افزایش پیدا می کند.

تمامی این سرقت ها در 3 ماه گذشته توسط این باند صورت گرفته است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39116
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.