رئیسی در جمع نخبگان و خانواده شهدای کرمان عنوان کرد


میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم، سرنوشت کشور را به اخم و لبخند متصل نمی‌کنیم

به گزارش «کرمان نو» رئیس دولت سیزدهم در سفر به استان کرمان در نشست نخبگان و خانواده شهدا این استان شرکت کرد. او از سیاست دولت خود در مورد مذاکرات با کشورهای غربی دفاع کرد و گفت: تهدید و تحریم از جانب دشمن داریم. اما پیشرفت کشور را در رفع مشکلات اقتصادی لنگ آن نمی‌کنیم.

 

 در نشست نخبگان خانواده شهدا با رئیس جمهور تعدادی از حاضران به نمایندگی از اقشار مختلف مواردی که رویکرد انتقادی داشت را مطرح کردند. سمت و سوی انتقادها بیشتر فساد را نشانه گرفته بود. موردی که از شعارهای رئیس دولت سیزدهم است. قدرت شرکت‌های معدنی، دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها، نداشتن اختیارات استانداران، وضعیت گردشگری استان ، استفاده از نیروهای جوان و همسو با دولت و حزب‌الهی از جمله مواردی بود که سخنرانان در نشست به آن اشاره داشتند.

رئیسی در صحبت‌های خود تلاش کرد به موارد مطرح شده پاسخ بدهد. او در زمینه دخالت نمایندگان به صحبت رهبری اشاره کرد که گفته بودند نمایندگان مجلس در انتصابات دخالت نکنند. رئیسی گفت: من به مدیران گفتم  از نمایندگان و مدیران قبل مشورت بگیرید، خصوصا نیروهای دلسوز اما خودتان تصمیم بگیرید.

او در زمینه عدالت در به‌کارگیری نیروها گفت: در جهت تحول و توجه به عدالت نیروهای تحول گرا می‌خواهیم، که به تحول فکر کنند. استفاده از جوان حزب‌اللهی، بومی، تحصیل‌کرده که حقیقتا تحول را قبول دارد و نیاز کشور را می‌داند و حاضر است مسولیت پذیری داشته باشد، نیاز کشور است.

رئیس جمهور در موضوع ساماندهی اتباع بیگانه توضیح داد: اتباع بیگانه بایستی شناسنامه‌دار شوند. جزئیات اطلاعات آنان از وضعیت تحصیل، کسب‌وکار، ازدواج و … بایستی ثبت شده باشد و در این زمینه گام اصلی تشکیل سازمان مهاجرین است که به زودی به نتیجه می‌رسد.

رئیس دولت سیزدهم به لزوم بهبود شرایط کشاورزی در استان کرمان و کشور اشاره داشت و گفت: این‌که روستایی در روستا نمی‌ماند و می‌گوید کشاورزی دیگر به‌صرفه نیست یک معضل مهم است. او به بازدیدش از روستایی در جنوب کرمان که ۱۵ خانوار سکونت داشتند اشاره کرد و گفت: این روستا امکانات حداقلی داشت ، اما مشکل ساکنان وضعیت کشاورزی بود، که به شرایط رنج‌آوری تبدیل شده است. و اصلاح الگوی کشت یکی از راههای برون‌رفت از این شرایط است.

ابراهیم رئیسی به جایگاه کرمان در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: این استان نشانه‌هایی از تمدن تاریخی و هنر دارد که مقاومت هم به آن اضافه شده است. وزارت گردشگری بایستی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد. طرح گردشگری مقاومت را بایستی سریع‌تر تدوین و اجرا کنیم.

رئیس جمهور به موضوع معادن هم اشاره داشت. او گفت: بهره‌برداری از معادن در کنار انجام مسئولیت اجتماعی برای رفع محرومیت از موارد مورد تاکید ما در دولت است. معادن هم بایستی به دست افراد کاربلد انقلابی که فکرشان این باشد که خام‌فروشی نکنند اداره شود. لذا بایستی از درآمد معادن استان برای توسعه استان استفاده شود و این موضوع را استاندار پیگیری کند.

رئیسی با اشاره به مذاکره با کشورهای غربی گفت: تهدید و تحریم از جانب دشمن داریم. اما پیشرفت کشور را در رفع مشکلات اقتصادی لنگ آن نمی‌کنیم. هیچ جا میز مذاکره را ترک نکردیم. سرنوشت کشور را به اخم و لبخند متصل نمی‌کنیم. پیشرفت کشور را با قدرت ادامه می‌دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95234
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.