کاهش حوادث آتش سوزی در کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از کاهش ٢۶درصدی حوادث آتش‌سوزی در مهرماه امسال نسبت به ماه قبل خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا میرزایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به کاهش ٢۶درصدی حوادث آتش‌سوزی در مهرماه امسال نسبت به ماه قبل، گفت: در مهرماه امسال ٣١٩ عملیات با کمک نیرو‌های این سازمان انجام شده است.

او افزود: از این تعداد، ١٣۵ عملیات اطفای حریق و ١٨۴ عملیات امدادونجات بوده است.

میرزایی تصریح کرد: از مجموع ١٣۵ حادثه حریق در مهرماه، ٣١ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۵۴ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢٨ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۴ مورد مربوط به مراکز تجاری، ١۶ مورد مربوط به جنگل و درختان و ٢ مورد مربوط به انبار‌ها و مراکز صنعتی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: از مجموع ١٨۴ عملیات امدادونجات در مدت یادشده، بیشترین حوادث با ۶۴ مورد، مربوط به زنده‌گیری مار‌های سمی و خطرناک بوده است.

میرزایی بیان داشت: همچنین ۴٢ مورد مربوط به زنده‌گیری حیوانات خطرناک، ٢٠ مورد چیدن حلقه و قفل، ١۴ مورد امداد آسانسور، ١۵ مورد امداد تصادفات خودرویی و ٧ مورد امدادونجات از کوه و بلندی و مابقی مربوط به سایر موارد بوده است.

اواظهار داشت: در مجموع این عملیات‌ها، ٩٣ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۴٧ نفر در حوادثی نظیر تصادفات و سقوط، مجروح شدند.

میرزایی گفت: در مهرماه امسال دوره‌های آموزشی پیشگیری و آتش‌نشانی برای ۴٢٠ نفر از دانش‌آموزانِ مدارس و شهروندان برگزار شد.

او بیان کرد: همچنین به درخواست شهروندان، ٩۵ مورد مشاوره ایمنی انجام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78889
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.