کوهبنان قطب سوم تولید سرب و روی کشور

پیش بینی اشتغال اولیه برای ۱۰۰۰ نفر در مجتمع سرب و روی کوهبنان شده است.

ابراهیم جمیلی در نشست خبری احداث مجتمع تولید شمش سرب و روی کوهبنان در کرمان گفت: می خواهیم قطب سوم سرب و روی کشور را در استان کرمان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: این کارخانه ۳۰۰ هزار تنی کنسانتره سرب و روی در سه فاز ایجاد می شود که در فاز نخست ۵۰ هزار تن کنسانتره و ۱۰ هزار تن شمش روی ایجاد می شود.

جمیلی افزود: با توسعه اکتشافات فاز دوم، دو برابر فاز نخست خواهد بود و در مرحله آخر به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن می‌رسیم.

مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا بیان کرد:

پیش بینی اشتغال اولیه برای ۱۰۰۰ نفر در مجتمع سرب و روی شده است.
تعهد داده ایم کارکنان از نیروهای بومی باشند، مگر تخصصی که نیاز داریم، در منطقه وجود نداشته باشد.

صنعت را بومی و بومی ها را صنعتی کردیم

وی با اشاره به اینکه تربیت نیروهای بومی را انجام خواهیم داد، افزود: در گروه صنعتی زرین، صنعت را بومی و بومی ها را صنعتی کردیم و دنبال کسانی هستیم که کار بکنند. دنبال کسی نیستیم که پشت میز بنشیند.

جمیلی اظهار کرد: در گروه صنعتی زرین، محصولات را به ۱۷ کشور صادر می کنیم.

مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا گفت:

از استان منابع نمی خواهیم و فقط تامین مواد اولیه و حمایت را می خواهیم.

وی ادامه داد: در سرب و روی فعالیت های اکتشافی خوبی انجام خواهیم داد و امیدواریم با کار کارشناسی به ذخایر خوبی برسیم و به صنعت استان کمک خواهیم کرد.

جمیلی تصریح کرد: آماده همکاری با کسانی هستیم که از اکنون بخواهند قرارداد ببندند که بعد از استخراج، ماده معدنی آنها را خریداری کنیم و آماده همکاری در آموزش و مشارکت هستیم.

وی افزود:

از تمامی دانشجویانی که در زمینه پژوهشی فعالیت دارند با آغوش باز استقبال می کنیم.

ایجاد رونق اقتصادی در شمال استان کرمان

«سالاری» فرماندار کوهبنان نیز در این نشست اظهار کرد: ایجاد کارخانه کنسانتره و شمش سرب و روی می تواند معادن منطقه کوهبنان، راور و بهاباد یزد را که ۸۰۰ سال مغفول مانده، فعال کند.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال این مجتمع فرآوری افزود: این سرمایه گذاری، تحولی را در شهرستان کوهبنان ایجاد خواهد کرد و مشکل اشتغال مردم حل می شود.

سالاری تصریح کرد: کارهای مربوط به ایجاد مجتمع فرآوری و تولید شمش سرب و روی را در کمترین زمان انجام دادیم.

سالاری در ادامه در رابطه با تامین آب پروژه گفت:با توجه به پراکندگی معادن و ظرفیت هایی که وجود دارد، مطالعات امکان سنجی انجام و بدون حب و بغض کوهبنان انتخاب شده و بخش بیشتری از پتانسیل های معدنی کوهبنان آزاد بود.

وی افزود: مهم ایجاد واحد فرآوری در استان است که موجب می شود حدود ۷۰ معدن متروکه فعال و از خام فروشی جلوگیری شود.

در پایان ابراهیم جمیلی در پاسخ به این سوال خبرنگار کرمان نو که با توجه به اینکه احداث این مجتمع نیاز به اخذ مجوز محیط زیست دارد، آیا مجوز زیست محیطی را اخذ کردید ،گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مجوز ها به مرور زمان گرفته می‌شوند.

وی در پاسخ به زمان بندی آغاز به کار پروژه نیز گفت: پیش بینی ما این است تا 18 ماه آینده کارخانه سرب و روی کوهبنان آغاز به کار کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41708
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.