۱۱۶ شهرستان در وضعیت سفید کرونا| سخنگوی علوم پزشکی کرمان: وضعیت کرونا در استان سفید نیست

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت ۱۱۶ شهرستان کشور را از نظر ابتلا به بیماری کرونا، سفید اعلام کرد.

ایرج حریرچی شب گذشته در شبکه یک سیما از تقسیم بندی استان‌ها و شهرستان‌های کشور از نظر میزان ابتلا به بیماری کرونا خبر داد.

وی در این برنامه اعلام کرد: به طور میانگین در طول دو هفته گذشته, 116 شهرستان از صفر تا یک بیمار بستری مبتلا به کرونا در هر روز داشته اند که این از نظر ما یعنی در این شهرستان ها وضعیت سفید است.

معاون کل وزارت بهداشت افزود:  بر اساس بررسی ها در چهارده روز گذشته، 127 شهرستان دیگر نیز دو بستری و 74 شهرستان سه بستری بطور متوسط در هر روز داشتند.

به گفته حریرچی طبق گزارش های وزارت بهداشت اکنون 134 شهرستان در کشور نیز وضعیت زرد دارند.

نام شهرستان‌های استان کرمان در لیست سفید وزارت بهداشت

معاون کل وزارت بهداشت در میان صحبت هایش دو لیست از 116 شهرستان که از نظر این وزارتخانه وضعیت سفید دارند و 127 شهرستان که در 2 هفته گذشته مورد فوتی جدید نداشته اند، را منتشر کرد.

در این میان نام حدود 10 شهر از استان کرمان نیز مانند نرماشیر، فهرج، منوجان و راور در لیست 116 شهرستان وضعیت سفید به چشم می خورد.

همچنین ارزوئیه، بم، رابر، راور، رودبار جنوب، ریگان، عنبرآباد، فهرج، منوجان و نرماشیر نیز از جمله مناطقی هستند که اسمشان در بین 127 شهرستانی است که در 2 هفته گذشته فوتی نداشتنه اند.

این اسامی امروز در بسیاری از کانال ها و سایت های خبری نیز به عنوان شهرستان های دارای وضعیت سفید دست به دست شده است.

اما آیا لیست منتشر شده از نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان قابل قبول است و به معنی سفیدی وضعیت کرونا در این شهرستان ها است؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این خصوص به «کرمان نو» گفت: چنین لیستی به صورت رسمی از طرف وزارت بهداشت به ما ابلاغ نشده است.

مهدی شفیعی ادامه داد: اینطور به نظر می رسد که اگر قرار به معرفی نامی از این شهرستان ها هم باشد اول باید در ستاد استانی مقابله با کرونا بررسی شود و بعد به اطلاع عموم برسد.

وی به صراحت عنوان: آمار اخیر در استان نشان می دهد روند شیوع رو به افزایش است و چیزی به عنوان وضعیت سفید در استان نداریم.

شفیعی ادامه داد:  نوسانات آماری نشان دهنده این است که اپیدمی شکننده است و تعداد مبتلایان می تواند افزایش ناگهانی داشته باشد.

اعلام وضعیت سفید جهت بازگشایی تدریجی اماکن است

معاون وزارت بهداشت عنوان کرده؛ هدف از تهیه اسامی شهرستان های وضعیت سفید این است که در این مناطق به تدریج شروع به بازگشایی اماکن و مراکزی کنیم که پیش از آن محدودیت برایشان اعلام شده بود.

به گفته حریرچی اولویت بازگشایی ها نیز با اماکن مذهبی از جمله مساجد و نمازهای جماعت در شهرستان ها با وضعیت سفید است.

وی با اشاره به اینکه هر چهار روز یک بار در این آمار تجدید نظر می‌کنیم، افزود: در شهرستان‌هایی که وضع سفید دارند به تدریج، بازگشایی‌ها بیشتر می‌شود، اما اگر از این وضع خارج شوند تصمیمات جدیدی اتخاذ می‌شود.

او به صراحت گفت: بازگشایی مراسم مذهبی با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و با فاصله گذاری مناسب انجام می‌شود و فعلا به هیچ وجه اجازه برگزاری مراسم عمومی چند صد نفره و چند هزار نفره را نمی‌دهیم تا زمانی که جلوتر برویم و اثرات بازگشایی‌ها را بسنجیم.

معاون وزارت بهداشت ادامه داد: در مورد سلامت مردم با کسی شوخی نداریم و بدون اغماض و قاطع برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: وضع فعلی، نوعی مانور و تمرین علمیات جنگی مقابله با ویروس کروناست، زیرا در فصل‌های پاییز و زمستان هم ممکن است با موارد جدید ابتلا به این بیماری مواجه شویم.

خطر کرونا همچنان وجود دارد

معاون بهداشت وزارت بهداشت در رابطه با وضعیت سفید شهرستان ها گفته که خیلی بر روی رنگ سفید و قرمز تاکید نکنید.

آنطور که در گزارش ایسنا آمده؛ علیرضا رییسی افزوده است: برخی می‌گویند تعریف وضعیت سفید یا قرمز یا زرد چگونه است باید بدانید این‌ها یک سطح است، سطح پایین، متوسط و بالا.

وی عنوان کرده که بر اساس آخرین آمار طی دو هفته گذشته ۱۱۶ شهرستان بودند که این شرایط را داشتند و کمتر از یک بیمار در روز داشتند اما باید توجه کرد که این شهرستان‌ها ممکن است وضعیتشان تغییر کند.

رییسی در خصوص عادی شدن کرونا برای مردم ابراز نگرانی کرده و گفته خطر کرونا همچنان وجود دارد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48131
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.