۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در سیرجان|کودک ۱۰ساله به کرونا مبتلا شد

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: نمونه آزمایشگاهی ۲ بیمار دیگر در سیرجان مثبت شد و تعداد مبتلایان کرونا در این شهرستان به ۱۲ نفر رسید.

محمد موقری پور افزود: یکی از این ۲ بیمار مبتلا به کرونا پسربچه‌ای ۱۰ ساله و  دیگری مرد جوان ۱۹ ساله است که در بیمارستان امام رضا (ع) بستری و در حال درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان با اشاره به اینکه رده سنی بیماران جدید مبتلا به کرونا در سیرجان پایین‌تر آمده است، گفت: شمار موارد مثبت آزمایشگاهی مبتلایان به کرونا در سیرجان به ۱۲ نفر رسیده که تا کنون ۲ نفر از آنها نیز فوت کرده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا سیرجان عنوان کرد: از مردم می خواهیم همچون گذشته به توصیه‌های بهداشتی و ایمنی توجه داشته باشند زیرا هنوز اتفاق خاصی در زمینه کنترل ویروس رخ نداده است که بخواهیم با خیال آسوده و بدون رعایت مسایل بهداشت فردی و عمومی، ارتباطات اجتماعی را بدون رعایت فاصله اجتماعی افزایش دهیم.

پیش از این نیز معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان تأکید کرده بود: همشهریان عزیز لطفا ضمن رعایت اصول بهداشت فردی در خانه بمانند و همانطوری که تمهیدات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و مسدودی خروجی های سیرجان در امروز و فردا در حال اجراست، در روز طبیعت ۱۳ بدر نیز در خانه که امن ترین مکان است، بمانند.

فاصله گذاری اجتماعی
فاصله گذاری اجتماعی، نام طرح جدیدی است که ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا آن را اعلام کرد و از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه ۱۳۹۹ رسماً آغاز شد. بر اساس این طرح که در فاز اول مقرر شد تا ۱۵ فروردین ادامه یابد، کلیه سفر‌های بین شهری و تردد‌های بی مورد متوقف شد. هدف از اجرای این طرح کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد‌های غیر ضروری در سطح کشور اعلام شد.
در این طرح برگزاری هر گونه مراسم اعم از رسمی و غیررسمی که منتهی به تجمع و انتشار بیماری می‌شود ممنوع است. فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی بر اساس بخشنامه ریاست جمهوری با حداکثر دورکاری و حداقل حضور کارکنان در ادارات انجام می‌شود.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46569
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.