۸۰ ایده به رویداد ملی همراه هفت گنج ارسال شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از ارسال ۸۰ ایده به رویداد ملی همراه هفت گنج خبر داد و گفت: ۶۴ ایده در این رویداد پذیرش شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، اصغر مکارم شبانگاه چهارشنبه در نشست روسای دانشگاه های جنوب کرمان با بیان اینکه زمان آغاز ثبت نام رویداد ملی همراه هفت گنج ۱۸ آبان ماه سال جاری است افزود: تاریخ آئین اختتامیه این رویداد ملی ۲۴ آذرماه سال جاری خواهد بود.

وی محورهای رویداد همراه هفت گنج را شامل بخش های کشاورزی، سلامت و پزشکی، فنی و مهندسی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد و اظهار داشت: روش های نوین ارتقا فرهنگ سلامت اجتماعی، ژنتیک پزشکی و سلول های بنیادی، توسعه فناوری سامانه های هوشمند حوزه سلامت دیجیتال، تجهیزات و ملزومات تسریع تشخیص درمان، گیمیفیکیشن در سلامت، سلامت تغذیه و امنیت غذایی و فرآورده های نوین دارویی را از جمله محورهای بخش سلامت این رویداد است.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف دارد، ادامه داد: وجود دانشگاه های مختلف، مراکز تحقیقاتی، ظرفیت های طبیعی و نیروی انسانی بستری برای برگزاری رویداد ملی همراه هفت گنج است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: برگزاری رویداد ملی همراه هفت گنج، نقش مهمی در شکوفایی و رفع مشکلات منطقه جنوب کرمان دارد از این رو با هماهنگی تمامی دانشگاه های این منطقه رویداد ملی هفت گنج برگزار می شود.

وی بر استمرار برگزاری رویداد ملی همراه هفت گنج به صورت سالانه یا فصلی تاکید کرد و خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی رویداد ملی همراه هفت گنج شد.

وی توجه به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان را بسیار مهم برشمرد و گفت: باید به این خودباوری برسیم که خواستن توانستن است.

مکارم به بهره برداری از آزمایشگاه جامع تحقیقات اشاره کرد و این آزمایشگاه را ظرفیت بسیار خوبی برای تایید سلامت محصولات کشاورزی منطقه جنوب کرمان دانست.

حرکت آهسته استان کرمان در زمینه واحدهای فناور

رییس دانشگاه جیرفت از حرکت آهسته رشد واحدهای فناور در استان کرمان انتقاد کرد و تنها راه برون رفت از مشکلات کشور را توجه و حمایت از واحدهای فناور و دانش بنیان دانست.

حسین شکفته افزود: فعالیت های فناورانه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است لذا این موضوع نشان از اهمیت این بخش دارد.

وی میزان مشارکت متقاضیان در رویداد ملی همراه هفت گنج را بسیار خوب برشمرد و از حضور دستیار ویژه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در آئین اختتامیه رویداد ملی همراه هفت گنج خبر داد.

رویداد ملی همراه هفت گنج تجربه فعالیت گروهی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج نیز گفت: رویداد ملی همراه هفت گنج تجربه فعالیت گروهی خوبی برای دانشگاه های منطقه جنوب کرمان است تا شاهد استمرار این فعالیت های علمی گروهی باشیم.

حبیب اله یزدی افزود: این رویداد کمک بزرگی به توسعه و پیشرفت منطقه جنوب کرمان می کند لذا برای پیشرفت نیاز به همکاری بیشتر بین دستگاه های مختلف است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج ۱۵ واحد فناور مستقر در مرکز رشد این دانشگاه دارد، از تولید ۱۳ محصول توسط این واحدهای فناور خبر داد.

رویداد ملی همراه هفت گنج فرصتی برای ارتباط دانشگاه و بخش خصوصی

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب استان کرمان، رویداد ملی همراه هفت گنج را فرصتی برای ارتباط بین دانشگاه و بخش خصوصی برشمرد و خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی این رویداد شد.

علی محبان افزود: ایده های واحدهای فناور زمینه مشارکت بیشتر همه اقشار مردم را در برگزاری استارت آپ ها و رویدادهای علمی فراهم می کند.

تاکید مقام معظم رهبری بر رشد علم

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های جیرفت، یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی را رشد علم و حمایت از نخبگان برشمرد و گفت: معظم له در بیانیه گام دوم فرمودند ما از قافله علمی دنیا عقب ماندیم لذا باید تلاش کنیم به قله های علمی برسیم.

حجت الاسلام اصغر شاهرخی افزود: اگر به خودباوری برسیم می توانیم بسیاری از گره ها را برطرف کنیم لذا این رویداد نقش مهمی در خودباوری واحدهای فناور دارد.

حمایت سپاه از طرح های فناور

نماینده سازمان بسیج علمی پژوهش سپاه ثارالله استان کرمان از حمایت این مجموعه از طرح های فناورانه شهرستان بویژه نمونه اولیه طرح ها خبر داد.

سروان پاسدار هادی افشین گفت: بسیج علمی سپاه از نخبگان حمایت و در این زمینه شرکت یاس نوین متعلق به سپاه از طرح ها حمایت می کند.

سرمایه گذاری ۵۰  میلیارد تومانی برای حمایت از ایده های برتر رویداد ملی همراه هفت گنج

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی مرکز شتابدهی تگ برای حمایت از ایده های برتر رویداد همراه هفت گنج خبر داد و گفت: این رویداد با مشارکت دانشگاه های جیرفت، علوم پزشکی، دانشگاههای آزاد جیرفت و کهنوج، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، اتاق بازرگانی جنوب کرمان برگزار می شود.

غلامعلی حقیقت افزود: رویداد ملی همراه هفت گنج در چهار محور کشاورزی، سلامت و پزشکی،  فنی و مهندسی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.

وی از برگزاری سه کارگاه آنلاین برای تیم های شرکت کننده در رویداد ملی همراه هفت گنج خبر داد و گفت: این کارگاه ها آموزشی بوده که به صورت آنلاین برگزار شد.

رئیس مرکز رشد دانشگاه جیرفت نیز هدف از برگزاری رویداد ملی همراه هفت گنج را جذب ایده ها، تیم ها و محصولات فناورانه و نوآورانه برشمرد و از برگزاری این برنامه بصورت حضوری خبر داد.

سید حمزه حسینی به برنامه مانیتورینگ و مشاوره‌ کسب و کار به تیم های حاضر در رویداد ملی همراه هفت گنج اشاره کرد و افزود: در این برنامه مدرسان مرکز شتاب دهی تگ به صورت حضوری به تیم های شرکت کننده در رویداد ملی همراه هفت گنج آموزش های لازم را ارایه می کنند تا شاهد ارائه تاثیرگذار تیم ها باشیم.

جنوب کرمان متشکل از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر بیش از یک سوم استان کرمان (پهناورترین استان کشور) را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81204
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.