آغاز عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری در بخش زهکلوت شهرستان رودبارجنوب

با همکاری بنیاد علوی عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری در بخش زهکلوت شهرستان رودبارجنوب آغاز شد.

به گزارش کرمان نو، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: براساس تفاهمنامه فی مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و بنیاد علوی اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در بخش زهکلوت شهرستان رودبار جنوب صورت می گیرد.

مهندس شاهرخی افزود: همچنین اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری نیز در حوزه های آبخیز رمشک و مارز شهرستان قلعه گنج در راستای همین تفاهمنامه ها بایستی اجرایی شود.

وی تقویت سفره های آب زیر زمینی و جلوگیری از بروز سیلابهای ویرانگر و خسارت ناشی از آن، افزایش تولیدات مرتعی و دامی، جلوگیری از مهاجرت های بی رویه روستائیان، بهبود اشتغال و ارتقاء سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، مهار و کنترل آب های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود در منطقه را از اهداف اجرای این پروژه های آبخیزداری دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار جنوب نیز در حاشیه بازدید از آغاز عملیات اجرایی پروژه پخش سیلاب سایت ۲ و ۴ حوزه آبخیز زهکلوت این شهرستان گفت: عملیات اجرایی این پروژه با حجم ۷۴۲۸۲ مترمکعب عملیات خاکی و ۳۰۰۰ مترمکعب عملیات سنگی ملاتی و با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال آغاز شد.

مهندس دارابی افزود: این پروژه با مشارکت بنیاد علوی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و در راستای تفاهم نامه انعقاد شده بین این دو مجموعه تامین اعتبار و اجرایی شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68558
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.