ریگان در محاصره توفان شن| اهالی ۱۵۰روستا خانه نشین شدند

فرماندار ریگان از وزش توفان شن طی ۲ روز گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: گرد و غبار ۱۶ روستای ریگان را خالی از سکنه کرده و ۱۵۰ روستا را در محاصره شن های روان قرار داده است.

امین باقری می‌گوید: توفان شن که از روز گذشته در ریگان آغاز شده همچنان ادامه دارد و موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۳۲ روستای این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: تلاش راهداران به منظور بازگشایی محورهای مسدود شده به دلیل توفان شن در ریگان همچنان ادامه دارد.

فرماندار ریگان تصریح کرد:

توفان شن و گرد و غبار ناشی از آن اهالی ۱۵۰ روستای این شهرستان را خانه نشین کرده و  ۶۵ نفر از اهالی ریگان را نیز به دلیل مشکلات تنفسی راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرد.

باقری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح های منابع طبیعی به منظور کاهش توفان شن و گرد و غبار در ریگان مدتی متوقف شده است گفت: طرح مالچ پاشی که ۲ سال قبل در این شهرستان آغاز شده بود حدود یک سال است که متوقف مانده است.

 

وی اظهار داشت: نیروهای امدادی نیز ۲۱ خودروی گرفتار در توفان شدید شن در محورهای ارتباطی منتهی به این شهرستان را طی ۲ روز گذشته امدادرسانی کرده و در شهر ریگان اسکان داده اند.

فرماندار ریگان وضعیت این شهرستان را بحرانی اعلام و بیان کرد: نیروهای امدادی به منظور امدادرسانی به روستاهای گرفتار در توفان به منطقه اعزام شده اند.

باقری تصریح کرد: در صورتی که طرح های ملی در زمینه مهار گرد و غبار در ریگان انجام نشود این شهرستان در زیر شن های روان مدفون خواهد شد.

وی خواستار حمایت جدی مسئولان از اجرای طرح های بیابان زدایی در شهرستان ریگان شد و گفت:

طرح های ملی و بین المللی بیابان زدایی در این شهرستان باید احیا شود.

گرد و غبار ۱۶ روستای ریگان را خالی از سکنه کرده و ۱۵۰ روستا را در محاصره شن های روان قرار داده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41632
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.