شاخص آلودگی هوا در ۵ شهرستان استان کرمان بالاتر از حد مجاز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر شاخص آلودگی هوا در شهرستان های انار ۵۰۰، راور ۴۳۲، زرند ۵۰۰، کرمان ۴۰۸ و فهرج ۵۰۰ است.

به گزارش کرمان نو، مرجان شاکری درباره میزان آلودگی هوای استان کرمان گفت: تا ساعت ۴ صبح امروز ۱۹ اردیبهشت ماه میزان آلودگیِ هوا فقط در شهرستان های انار و راور بالاتر از حد نرمال بود اما به تدریج شهرستان کرمان و زرند نیز به آنها پیوستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر شاخص آلودگی هوا در شهرستان های انار ۵۰۰، راور ۴۳۲، زرند ۵۰۰، کرمان ۴۰۸ و فهرج ۵۰۰ است.

گفتنی است، شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوا بین صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد و از ۲۰۰ به بالا خطرناک است.

به دلیل آلودگی هوا و غلظت گرد و غبار، براساس تصمیم کارگره استانی شرایط اضطرار، همه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان کرمان امروز ۱۹ اردیبهشت ماه تعطیل شد.

با توجه به پدیده گرد و غبار در استان کرمان توصیه می شود: کودکان،افراد سالمند،زنان باردارو همچنین افراد دارای بیماری های زمینه ای قلبی و ریوی از حضور در اماکن و فضاهای باز خودداری نمایند و همچنین تمامی افراد جامعه حتی المقدور از حضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

همچنین توصیه می شود: باتوجه به آلودگی هوا و گرد و غبار و کاهش دید افقی، از انجام سفرهای غیرضروری و تردد در راههای برون شهری خودداری به عمل آید.

توصیه می شود به منظور ممانعت از ورود گرد و غبار به درون منازل و محیط های سرپوشیده، درب و پنجره منازل ومحل کار را بسته و همچنین ازبسته بودن کانال های کولر اطمینان حاصل نمایید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70172
2 نظرات
  1. […] حال حاضر شاخص آلودگی هوا در شهرستان های انار ۵۰۰، راور ۴۳۲، زرند ۵۰۰، کرمان ۴۰۸ […]

  2. […] که استان کرمان از جنوب، شرق و شمال درگیر بحران ریزگرد […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.