کاهش ۸۰درصدی ورود آب به سدهای کرمان

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها و نزولات جوی، ورودی سال آبی جاری ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسن امیری افزود: همچنین در پی کاهش ورود آب به سدهای استان کرمان ذخیره آبی مخازن این سدها نیز از ۹۰ درصد ظرفیت در سال آبی قبل به ۵۸ درصد ظرفیت در سال آبی جاری کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار سد فعال در استان کرمان وجود دارد اظهار داشت: کل ورودی آب به سدهای استان ۱۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب است که این عدد در سال قبل ۵۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب بود و کاهش چشمگیری مشاهده می شود.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کرمان تصریح کرد: همچنین خروجی آب سدهای استان از ۴۰۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در سال ۹۹ به ۱۷۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب در سال جدید آبی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: حجم مخازن سدهای استان کرمان نیز از مجموع ۵۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در سال گذشته به ۳۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب کاهش داشته است.

امیری تاکید کرد: این موارد بیانگر وضعیت خشکسالی در سال آبی جاری در استان کرمان است و نیاز به مدیریت صحیح مخازن سدهای استان وجود دارد، به نحوی که امکان تامین نیازهای آبی مشترکین سدهای در ادامه سال ابی جاری و حتی در صورت تداوم خشکسالی میسر باشد.

وی ادامه داد: سدهای جیرفت، تنگوئیه سیرجان، شهید سلیمانی بافت و نساء بم در استان کرمان با مجموع ظرفیت ۵۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب از منابع مهم تامین آب شرب و کشاورزی استان هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68720
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.