مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد


اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه جیرفت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بخشی از موزه جیرفت خبر داد و گفت: در مرحله تعیین پیمانکار برای این پروژه هستیم.

فریدون فعالی در گفت‌وگو با «کرمان‌نو» در خصوص موزه جیرفت گفت: در حال حاضر ۶ میلیارد تومان برای تکمیل موزه جیرفت اختصاص داده شده و با توجه به تغییراتی که ایجاد شده باید مشاور شرح خدمات آن را در هفته جاری اعلام کند تا مناقصه موزه را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: قبل از سال حتما اجرای پروژه را آغاز می‌کنیم و پیمانکار باید تا پایان سال مالی (تیرماه ۱۴۰۱ سال مالی به پایان می رسد) تعهدات خود را انجام دهد تا بتوانیم اعتبار جدیدی برای تکمیل موزه بگیریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تاکید برآنکه به دنبال اختصاص منابع بیشتری برای تکمیل موزه جیرفت هستیم، ادامه داد: در سال گذشته مقداری میلگرد برای این موزه خریداری کرده بودیم که در اختیار پیمانکار قرار می‌دهیم.

مجتبی شفیعی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز به کرمان‌نو گفت: برای ساخت کامل موزه جیرفت به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان این مطلب که با منابع دولتی نمی توان این پروژه را در چشم انداز نزدیک به پایان رساند، اظهار کرد: سال گذشته رایزنی‌هایی با بخش خصوصی به‌ویژه شرکت‌های صنعتی و معدنی برای مشارکت در امر تکمیل موزه جیرفت صورت گرفت که هنوز به نتیجه نرسیدیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: زیربنای موزه جیرفت ۱۲ هزار مترمربع است که آن را فاز بندی کرده‌ایم و در فاز اول ۴ هزار مترمربع آن به بهره برداری خواهد رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84361
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.