اعطای تسهیلات به متقاضیان ایجاد اقامتگاه بومگردی در بم

سرپرست میراث فرهنگی بم گفت: متأسفانه خانه بومگردی در بم کم داریم به همین دلیل افرادی را که متقاضی هستند با اعطاء تسهیلات بانکی تشویق کرده تا در مکان‌های تاریخی و گردشگری اقامتگاه بومگردی ایجاد کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مهشید جعفری در رابطه با هدف برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در بم گفت: با توجه به اینکه هنر دوستان پس از دوسال توانستند نمایشگاه برگزار کنند و در این زمینه فروش داشته باشند سعی کردیم غرفه‌ها را به‌صورت رایگان در اختیارشان قرار بدهیم و تنها هزینه دریافتی برای نگهبان شب و بیمه بود.

وی افزود: محصولات در تمام ۳۰ غرفه این نمایشگاه با ۲۰ درصد تخفیف به مسافران نوروزی عرضه می‌شود.
جعفری ادامه داد: در این نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی بم مانند خرمای رطب بم، کلمپه خرما، کماچ‌ سهن، گلیم، پته، معرق‌کاری روی سفال، فیروزه کوبی روی مس ،حصیر و سیس درخت خرما به فروش گذاشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با حضور ۳۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی از ۲۷ تا ۱۳ فروردین ماه جاری برای بازدید عموم دایر است.
جعفری اضافه کرد: با توجه به دوسال گذشته که کرونا در کشور تمامی اصناف را تحت شعاع خود قرار داد امیدواریم امسال حضور گردشگران باعث دلگرمی باشد.
وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی فرصتی را فراهم می‌کند تا هنرمندان شهرستان محصولات و تولیدات خود را بدون واسطه به عموم مردم معرفی و عرضه کنند.
جعفری در رابطه با استقبال گردشگران از این نمایشگاه توضیح داد: از قبل از سال تحویل و در طول هفته اول سال جدید گردشگران غیر استانی و استانی استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه داشتند.
وی اظهار کرد: این استقبال باعث شد انگیزه بیشتری در من ایجاد شود که در هفته صنایع‌دستی یعنی در اردیبهشت و خرداد نمایشگاه استانی و رایگان برگزاری کنیم تا این باعث شود هنرجویان صنایع‌دستی انرژی بیشتری برای تولید داشته باشند و ارتباط آن‌ها با دیگر استان‌های کشور برقرار شود.
این مسئول در خصوص اقامتگاهای بومگردی یادآور شد: امسال تمام اقامتگاهای بوم گردی، هتل ها، مهمانسراها و مکان‌هایی که در نظر گرفته بودیم از قبل رزرو شده بودند.
وی ادامه داد: متاسفانه خانه بومگردی در شهرستان بسیار کم داریم و از سرمایه‌گذاران تقاضا داریم با ایجاد خانه بومگردی به پویا شدن گردشگردی شهرستان کمک کنند.
جعفری ابراز کرد: سعی داریم در سال جدید بومگردی‌هایی که در حال  تکمیل هستند افتتاح کنیم؛ همچنین افرادی را که متقاضی هستند با اعطاء تسهیلات بانکی تشویق کرده تا در مکان‌های تاریخی و گردشگری ایجاد بومگردی داشته باشند.
وی اضافه کرد: ایجاد اتحادیه صنایع‌دستی در سال جدید دستور کار قرار گرفت است تا هنرجویان صنایع‌دستی در کنار هم و منسجم‌تر باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86835
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.