مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:


امکان تجدید نظر در خصوص ورودی ساختمان استانداری کرمان وجود دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: در صورت درخواست امکان تجدید نظر در خصوص احداث ورودی ساختمان استانداری وجود دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از مهر، کار احداث ورودی ساختمان استانداری کرمان دقیقاً در چند متری یک بنای تاریخی در کرمان با وجود درخواستهای مردم و رسانه‌ها برای تغییر درب ورودی ساختمان جدید استانداری ادامه دارد. در حالی که خانه شهر ثبت ملی شده است اما دقیقاً در ۵ متری این بنا پلکان و درب ورودی ساختمان جدید استانداری در حال احداث است و این نگرانی وجود دارد که در آینده گردشگران و مردم عادی برای ورود به این ساختمان تاریخی با محدودیت‌هایی مواجه شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان در این خصوص می‌گوید: به واسطه درخواستی که استانداری داشت مبنی بر تسهیل دسترسی به ساختمان استانداری کمیته‌ای تشکیل و تأیید شد که این راه دسترسی در کنار خانه شهر ایجاد شود و البته با نظارت میراث فرهنگی این اقدام انجام شود.

فریدون فعالی افزود: طبق گزارش‌ها دقیقاً بر مبنای مجوزی که داده شد ورودی در حال احداث است.

وی در زمینه امکان تجدید نظر در خصوص احداث ورودی استانداری گفت: اگر درخواستی در این زمینه از سوی مردم و یا نهادهای دیگر داده شود بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.

طبق گزارش‌های رسیده میراث فرهنگی به استانداری کرمان مجوز داده است که در فاصله ۵ متری از ستون‌های خانه شهر اقدام به احداث ورودی استانداری با مصالح شفاف انجام دهد.

این در حالیست که این منطقه دقیقاً در حریم بنای تاریخی قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83254
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.