بازدید داوران از پنج شهر نامزد عنوان ملی صنایع‌دستی استان کرمان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: داوران شورای ملی صنایع‌دستی هفته آینده برای بازدید از شهرهای نامزد دریافت عنوان شهر ملی به این استان سفر می‌کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، کاظم حسین‌زاده اظهار کرد: «برای آماده‌سازی شهرهای نامزد عنوان شهر ملی برای حضور داوران صنایع‌دستی بازدیدهایی انجام و دستورالعمل‌های لازم به فرمانداران و دست‌اندرکاران شهرهای مذکور ارائه شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: شهرهای کرمان، شهربابک، راین، قلعه‌گنج و راور به ترتیب به عنوان نامزدهای شهر ملی صنایع‌دستی، شهرملی فیروزه، شهر ملی چاقو، شهر ملی حصیر و شهر ملی فرش دستباف معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: براساس آیین‌نامه انتخاب شهرهای ملی و جهانی صنایع‌دستی تمامی شهرهای کشور به طور مستقل می‌توانند با توجه به وجود یک رشته صنایع‌دستی که در سطح ملی و جهانی شهرت قابل قبولی دارد نامزد دریافت عنوان شهر ملی و جهانی صنایع‌دستی شود.

حسین‌زاده به ویژگی‌های شهرهای ملی صنایع‌دستی اشاره و ادامه داد: هر شهر باید سالانه وظایف تعریف شده خود را در قالب فعالیت‌های انجام شده در حوزه صنایع‌دستی را به شورای راهبردی شهرهای ملی صنایع‌دستی ارائه دهد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: تبادل اطلاعات میان هنرمندان و اعزام آنها به شهرهای دیگر، ساخت دهکده صنایع‌دستی برای بازدید گردشگران و حمایت هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی شهرهای ملی از دیگر ویژگی‌های این شهرهاست.

وی خاطرنشان کرد: با رسمیت پیدا کردن شهرهای ملی صنایع‌دستی، باید تبلیغات ملی و بین‌المللی برای معرفی تمامی رشته‌های صنایع‌دستی آن شهر، انجام و صنایع‌دستی در نمادهای زندگی اجتماعی شهرهای مذکور به کار برده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81409
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.