تمام اماکن تاریخی-گردشگری کرمان پذیرای مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه همه اماکن تاریخی و گردشگری کرمان آماده پذیرش مسافران نوروزی است گفت: مسافران توجه داشته باشند حتما از واحدهای اقامتی مجوزدار استفاده کنند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، فریدون فعالی بیان کرد: تعداد واحدهای اقامتی در نظر گرفته‌شده برای ایام نوروز ۱۱۵هتل آپارتمان، مهمان پذیر واقامتگاه سنتی است که دارای ۱۹۷۴ اتاق و ۳۸۰۸ تخت آماده سرویس‌دهی هستند.
وی افزود: درکنار این‌ها اقامتگاه‌هایی هم از سوی آموزش و پرورش مهیا شده که کلاس‌های با رده ممتاز درجه یک و دو هستند.
فعالی در خصوص امکاناتی تحت عنوان زائر-گردشگر بزای زائران سردار سلیمانی توضیح داد: امکاناتی تحت عنوان زائر-گردشگر درحوزه مقاومت در نظر گرفته شده و عزیزانی که برای زیارت مزار سردار سلیمانی به کرمان می‌آیند در ستاد اسکان مکانی برای‌شان مهیا شده است.
وی درمورد امکاناتی که سپاه ثارالله برای مسافران نوروزی فراهم کرده است گفت: سپاه ثارالله اقامتگاه‌هایی را در سطح پیش‌بینی کرده‌است که از جمله آن‌ها می‌توان به حسینیه‌ها و مهدیه‌های نزدیک مزار سردار سلیمانی اشاره کرد که البته بنابر گزارش ستاد اسکان اقامت فقط برای یک شب در نظر گرفته شده است.
فعالی گفت: همه اماکن تاریخی در استان کرمان آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند و سایت‌های گردشگری در ایام نوروز به‌صورت ویژه به گردشگران خدمات می دهند.
وی تأکید کرد: تمامی همکاران ما در قالب طرح نوروزی آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در اماکن تاریخی هستند.
فعالی در خصوص بازارهای صنایع دستی در سطح استان اظهار کرد: بازارهای صنایع‌دستی در سطح استان برقرار است و در شهرستان‌های مختلف بیشتر در مکان‌های تاریخی و گردشگری برپا می‌شود.
وی در ادامه گفت: ۴۰۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات در نظر گرفته شده است که سعی کردیم بیشتر در قالب صنایع‌دستی باشد و سوغات خوراکی باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قالب بسته‌بندی ارائه شود.
مدیرکل میراث فرهنگی اظهار کرد: از یک ماه پیش جلسات مستمری در سطح استان برگزار شده و کمیته‌های ده‌گانه خدمات مناسب و مطلوبی را برای ارائه خدمات به گردشگران و همچنین اطلاع‌رسانی گسترده برای جذب گردشگر در سطح استان در نظر گرفته‌اند.
فعالی در خصوص محافظت از ابنیه تاریخی در ایام نوروز تصریح کرد: از ظرفیت راهنمایان گردشگری و یگان حفاظت در اماکن تاریخی و فرهنگی هم برای راهنمایی گردشگران و جلوگیری از آسیب رساندن به این مکان‌ها به صورت ویژه استفاده می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86439
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.