حضور مسافران نوروزی در استان کرمان ۳۴ درصد رشد داشت

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان از رشد ۳۴ درصدی مسافران و گردشگران نوروزی در استان کرمان نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، فریدون فعالی با اشاره به اینکه تا پایان روز ششم فروردین‌ماه سال جدید بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مبادی ورودی استان کرمان وارد دیار کریمان و شهرهای این استان شدند اظهار داشت: امکان اسکان خوبی در استان کرمان در سه حوزه تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها، طرح آموزش و پرورش و طرح شهید سلیمانی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ آخرین دوره‌ای بود که پذیرش مسافر و گردشگر را داشتیم و محدودیت مسافرت‌ها وجود نداشت افزود: امسال حدود ۳۴ درصد رشد مسافر در استان کرمان نسبت به سال ۹۸ داشتیم.

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه برنامه‌های خوبی از جمله برگزاری جشنواره‌ها و نوروزگاه‌ها در اماکن تاریخی و فرهنگی و موزه‌های استان برای گردشگران و بازدیدکنندگان مهیا شده گفت: در حال حاضر باغ شاهزاده ماهان در صدر بازدید گردشگران نوروزی استان کرمان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از باغ شاهزاده ماهان، حمام گنجعلیخان کرمان و ارگ تاریخی بم بیشترین تعداد بازدید‌کننده را داشتند افزود: در تمام مبادی ورودی استان کرمان نقشه‌های راهنما و بروشور وجود داشته و اطلاع‌رسانی با کمک جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.
فعالی با بیان اینکه راهنمای گردشگری در سایت‌های گردشگری ما نیز حضور داشته و گردشگران را راهنمایی می‌کنند ادامه داد: ۳۴۸ راهنمای گردشگری در موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در طول ایام نوروز مستقر هستند.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای ۲۶ موزه مشارکتی و غیرمشارکتی است و تاکنون چیزی در حدود ۲۰۰ هزار نفر از تاسیسات و اماکن گردشگری کرمان بازدید کردند گفت: مهمترین موزه‌های کرمان که در ایام نوروز بیشترین بازدیدکننده را دارند شامل موزه باستان‌شناسی و ساز باغ هرندی، موزه مردم‌شناسی گنجعلیخان، موزه سکه، موزه سنگ جبلیه، موزه باستان‌شناسی جیرفت، موزه زرتشتیان، موزه ارتش، موزه دفاع مقدس، موزه ساعت و غیره است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86758
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.