معاون استاندار کرمان تاکید کرد


لزوم تعیین تکلیف بناهای تاریخی کرمان، توسط مالکین| توان مرمت ندارید، واگذار کنید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به وضعیت بناهای تاریخی که مرمت و احیا نشده و برخی از آنها محل اقامت معتادین متجاهر شده، تاکید کرد: مالکان بناهای تاریخی باید وضعیت آن بنا را تعیین تکلیف کنند و اگر مالکی توان مرمت ندارد باید اقدام به واگذاری آن کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “سیدمصطفی آیت الهی موسوی” پیش از ظهر امروز ۲۰ آبان ماه در پنجمین جلسه گروه کاری گردشگری استان کرمان گفت: همه باید به این وحدت فکری که در قبال حفظ آثار تاریخی مسئولیت داریم، برسیم.

وی با تاکید برآنکه مرمت بناهای تاریخی باید با نظارت میراث فرهنگی و گردشگری صورت گیرد، تصریح کرد: بهترین گزینه برای مرمت بازار سیرجان، شهرداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اظهار کرد: اگر یک اثر فقط مرمت و سپس رها شود، پس از مدتی تخریب می شود و باید راهکاری برای جلوگیری از این مهم اتخاذ کنید که یکی از راه حل ها، تعریف کاربری برای آن بناست که با این اقدام ضمن حفظ بنا، از آن کسب درآمد نیز می کنید.

وی با اشاره به وضعیت بناهای تاریخی که مرمت و احیا نشده و برخی از آنها محل اقامت معتادین متجاهر شده، تاکید کرد: مالکان بناهای تاریخی باید وضعیت آن بنا را تعیین تکلیف کنند و اگر مالکی توان مرمت ندارد باید اقدام به واگذاری آن کند.

موسوی با اشاره به ۱۷ پروژه گردشگری پیشنهادی تعریف شده برای سفر رییس جمهور به استان کرمان، اظهار کرد: این پروژه ها در جلسه تهران مطرح می شود و اگر بتوانیم توجیح مناسبی ارائه دهیم همه پروژه ها در لیست قرار می گیرد و اگر این مهم انجام شود، اتفاق بزرگی برای استان رخ خواهد داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79724
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.