معاون شهردار: کرمان به شبکه شهرهای جهانی صنایع دستی می‌پیوندد

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، از پیوستن این شهر به شبکه شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی خبر داد و گفت: اقدام یاد شده با هدف افزایش مشارکت مردم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام می‌گیرد.

به گزارش کرمان نو، محمد جهانشاهی روز چهارشنبه در جمع رسانه ها افزود: هدف نهایی پروژه پیوستن شهر کرمان به شبکه شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی، علاوه بر توسعه صنایع دستی که پیش‌نیازی برای ثبت شهر کرمان به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی است، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر و همچنین حفاظت و حمایت از داشته‌های فرهنگی شهروندان نیز خواهد بود.

معاون شهردار کرمان با اشاره به مشارکت مالی شهرداری کرمان در این پروژه گفت: با توجه به اینکه امور شهرها توسط شهرداری‌ها اداره می‌شود لذا شهردار هر شهر، دبیر شهر ملی و یا شهر جهانی صنایع دستی آن شهر می شود.

جهانشاهی با بیان اینکه متولی اصلی ثبت شهر ملی صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: این اداره‌کل نیز علاوه بر مشارکت مالی، نقش پشتیبانی‌کننده هنرمندان صنایع دستی و همچنین همکاری در جمع‌بندی اطلاعات پرونده، هماهنگی با کارگاه‌ها و برنامه‌های میدانی پروژه، هماهنگی با هنرمندان و پیگیری و حضور در جلسات توجیهی در تهران و هماهنگی لازم جهت اخذ نظر موافق اعضای کمیته ثبت شهر ملی صنایع دستی را برعهده دارد.

وی افزود: در این پروژه، اتاق بازرگانی نیز علاوه بر مشارکت مالی، وظیفۀ پیگیری و رایزنی با اعضای کمیته ثبت ملی شهرها را نیز عهده‌دار است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69009
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.