نماینده میراث‌فرهنگی: ساخت و سازهای غیراصولی پیرامون آبشار راین حذف شود

نماینده وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان کرمان با اشاره به اینکه آبشار راین دارای ویژگی‌های منحصربفردی است گفت: ساخت و سازهای غیراصولی پیرامون آبشار راین باید حذف و زیرساخت‌های گردشگری در یک کیلومتری آن ایجاد شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، میثم آسوپا در حاشیه بازدید از آبشار طبیعی راین افزود: ساماندهی و مدیریت این اثر طبیعی به شهرداری واگذار می‌شود.

نماینده وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان کرمان اظهار داشت: متاسفانه آبشار راین به جز پارکینگ هیچ درآمدی ندارد و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری همچون هتل آپارتمان و مراکز گردشگری علاوه بر رونق این منطقه به اشتغال هم کمک زیادی می‌کند.

وی ادامه داد: برای ایجاد زیرساخت های گردشگری اعتبارات ویژه‌ای تخصیص خواهد یافت تا بتوانیم بیش از گذشته از این اثر طبیعی در زمینه جذب بیشتر گردشگران استفاده کنیم.

آسوپا بیان کرد: تاکنون در جایی آبشاری به این صورت مشاهده نکرده بودم و بهتر است بخشی از آب‌ روان این آبشار در جایی مانند حوضچه و یا دریاچه‌هایی برای قایق‌رانی و ماهی‌گیری جمع‌آوری شود.

وی خاطرنشان کرد: این آبشار در کنار ارگ تاریخی، کوچه باغ‌های تاریخی و روستاهای بکر گردشگری، مقصد اصلی گردشگران خواهد شد.

آبشار رایِن در دامنه‌های کوه هزار قرار دارد، این آبشار یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری کرمان است که در ۱۴ کیلومتری جنوب غربی شهر راین و بر دامنه‌های جبهه شرقی کوه هزار فرو می‌ریزد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95214
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.