پنج شهر استان کرمان نامزد ثبت ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: کرمان، شهربابک، راین، قلعه‌گنج و راور به ترتیب نامزد‌ شهر ملی صنایع‌دستی، فیروزه، چاقو، حصیر و فرش دستباف هستند.

به گزارش کرمان نو، فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در نشست با فرمانداران و دست‌اندرکاران پنج شهر نامزد ثبت ملی استان کرمان اظهار کرد: شهر‌های کرمان، شهربابک، راین، قلعه‌گنج و راور به ترتیب به عنوان نامزد‌های شهر ملی صنایع‌دستی، شهرملی فیروزه، شهر ملی چاقو، شهر ملی حصیر و شهر ملی فرش دستباف معرفی شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه طرح شهر‌های مذکور با همکاری کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی کرمان تهیه شده و مورد تایید وزارت میراث‌فرهنگی قرار گرفته است افزود: با تکمیل پرونده این شهر‌ها جلسه‌ای در تهران برای دفاع برگزار خواهد شد که موفقیت در این جلسه منوط به همکاری همه دست‌اندرکاران به ویژه فرمانداران این شهر‌ها است.

او با بیان اینکه استان کرمان دارای یک شهر جهانی و یک شهر ملی است بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهر‌های نامزد، بسیار امیدواریم که این ‎شهر‌ها آرای لازم برای انتخاب و معرفی به عنوان شهر ملی در حوزه صنایع‌دستی را به دست بیاورند.

فعالی تاکید کرد: تکمیل پرونده شهر‌های کرمان، شهربابک و راور از روند خوبی برخوردار است، ولی متاسفانه پرونده شهر‌های راین و قلعه گنج به دلیل عدم همکاری مسئولان محلی دچار وقفه شده است که باید علل این وقفه پیگیری و بررسی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: ثبت شدن این شهر‌ها سبب می‌شود همه توجهات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به سوی استان کرمان جلب شود که خوشبختانه در فرایند جهانی شدن شهر سیرجان به عنوان شهر گلیم شاهد این اتفاق بودیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81219
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.