۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی کرمان پرداخت شد

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنایع دستی شامل تسهیلات کرونا، مشاغل خانگی، روستایی و عشایری از محل کمک‌های معین‌های اقتصادی طی سال گذشته به فعالان حوزه صنایع دستی در این استان پرداخت شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، کاظم حسین زاده افزود: پرداخت تسهیلات برای فعالان صنایع دستی از طریق سامانه کارا همچنان ادامه دارد و متقاضیان پس از ثبت نام در این سامانه مراحل دریافت وام خود را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار کارگاه جدید صنایع دستی طی سال گذشته در کرمان شناسایی و حدود ۲ هزار پروانه جدید کارگاهی نیز در این بخش صادر شده است اظهار داشت: حدود ۷۰ هزار نفر در حال حاضر در بخش صنایع دستی و ۷۲ هزار نفر در بخش زیراندازها شامل فرش، گلیم، حصیر، قالی و غیره در این استان فعالیت دارند.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: آمار مشخصی از حوزه صنایع دستی با توجه به پراکنده و انفرادی بودن کارگاه ها و تولیدکنندگان صنایع دستی وجود ندارد، اما شناسایی افراد و مراکز تولید صنایع دستی برای ساماندهی همچنان ادامه دارد.

وی به ضرورت توجه به امر آموزش در بخش صنایع دستی تاکید کرد و گفت: طی تفاهمنامه هایی که ادارات، سازمان ها و نهادهای مختلف با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان دارند در سال گذشته ۶ هزار نفر آموزش های مربوط به این بخش را فرا گرفتند.

حسین زاده با بیان اینکه جای شرکت های دانش بنیان در حوزه صنایع دستی استان کرمان خالی است افزود: آمادگی لازم به منظور شکوفایی و رونق اقتصادی صنایع دستی کرمان وجود و از فعالانی که قصد ورود به این بخش را داشته باشند حمایت های تسهیلاتی و معنوی انجام خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: به منظور توجه به برندسازی و تجاری‌سازی صنایع دستی برای حضور در بازارهای بین المللی و نمایشگاه های صنایع دستی سال گذشته برای نخستین مرتبه ۴۰ نفر از فعالان صنایع دستی در کارگاهی که به همین منظور تکشیل شده بود شرکت کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73095
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.