مدیر‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان:


۳۳۰ شاغل گردشگری در کرمان آموزش دیده‌اند

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۳۳۰ شاغل گردشگری در سال گذشته آموزش دیده‌اند.

به گزارش کرمان نو، فریدون فعالی با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بناهای تاریخی و موزه‌های استان کرمان به صورت نیمه تعطیل بودند، اظهار کرد: در این مدت ۱۲۲ هزار و ۴۹۶ نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان بازدید کردند که از این تعداد ۳ هزار و ۴۳۴ گردشگر خارجی و مابقی گردشگر ایرانی بوده‌اند.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از برگزاری ۷ دوره توانمندسازی شاغلین گردشگری و ۵ دوره کوتاه مدت گردشگری خبر داد و گفت: در این دوره‌ها به ترتیب ۲۰۵ و ۹۵ نفر از مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری این استان حضور پیدا کردند.
او با بیان اینکه ۳۲۴ اقامتگاه بوم‌گردی تا سال ۱۳۹۹ در کرمان ایجاد شده است، ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ یک دوره کوتاه مدت گردشگری برای توانمندسازی جوامع محلی با حضور ۳۰ نفر از کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی برپا شد.
فعالی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱ کارت راهنمای گردشگری صادر و ۶۸ کارت دیگر تمدید شده است، عنوان کرد: افتتاح دو هتل و یک هتل آپارتمان از مهمترین فعالیت‌های معاونت گردشگری در سال ۱۳۹۹ بوده است.
او به صدور ۶ مجوز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱۵ مجوز نیز تمدید شده است.
فعالی به ارائه ۱۰موافقت اصولی برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی اشاره و بیان کرد: استان کرمان که در راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی حائز رتبه است توانست در سال گذشته ۹ اقامتگاه دیگر به فضای اقامتی این استان اضافه کند.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از صدور مجور برای راه‌اندازی یک رستوران بین‌راهی خبر داد و خاطرنشان کرد: «طی سال گذشته ۵۵ مجوز رستوران بین‌راهی و ۱۶ مجوز مجتمع تفریحی و پذیرایی تمدید شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68709
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.