دکتر طباطبایی معاون بهداشتی علوم پزشکی شمال کرمان:


شروع ‌به کار آزمایشگاه تشخیص ویروسکرونا

طباطبایی معاون بهداشتی علوم پزشکی شمال استان کرمان از شروع به‌کار آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در کرمان خبر داد

طباطبایی معاون بهداشتی علوم پزشکی شمال استان کرمان از شروع به‌کار آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در کرمان خبر داد.  وی گفت: فعلا برای حدود ۴۰۰ نمونه کیت تشخیص کرونا داریم و مرحله اول آزمایش را در استان انجام می‌دهیم.

طباطبایی افزود: ۲۰ بیمار مشکوک بستری شد در کرمان مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و برای بررسی نهایی نتیجه آزمایش به تهران ارسال شده است.

دکتر طباطبایی ادامه داد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه نتیجه نهایی توسط تهران در مدت زمان کوتاه‌تری به استان ارسال می‌شود.

کیت تشخیص کرونا:

چندی پیش  کیانوش جهان‌پور درباره ورود کیت های تشخیص کرونا گفت: این کیت ها توسط سازمان جهانی بهداشت به کشورمان ارسال شده است.

او در صفحه توئیترش نوشت:

«چهارمین محموله‌ کیت‌های تشخیص اختصاصی کووید- ۱۹ صبح امروز (جمعه ۲ اسفند) توسط دکتر کریستف هملمن، نماینده سازمان WHO در جمهوری اسلامی ایران از انبار دارو و تجهیزات پزشکی سازمان جهانی بهداشت در دوبی اخذ و در تهران و دقایقی قبل تحویل انستیتو پاستور ایران شد».

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان کرمان، در مورد شایعه عدم کنترل مسافرانی از قم و دیگر استان‌ها که برای حضور در قبور شهدای مقاومت به کرمان می‌آیند گفت: مواردی که بوده را سعی کرده‌ایم از مبدا منصرف کنیم و برخی را در ورودی مرزهای استان برگرداندیم.

وی اضافه کرد:فردا تصمیم جدی‌تری در این زمینه گرفته می‌شود.

ممنوعیتی برای پذیرش مسافران و رزرو هتل‌ها در کرمان وجود ندارد

به گزارش ایسنا؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفته است: هر روزه کلیه مراکز اقامتی استان کرمان ضدعفونی می‌شوند. تمهیدات لازم برای اقامت گردشگران و مسافران در این مراکز اندیشیده شده است.

پیش از این هم کرمان نو با فریدون فعالی در این خصوص گفت: ما به عنوان دستگاه اجرایی تمامی تلاشمان را برای تبلیغات و برنامه سفرهای نوروزی انجام می‌دهیم.

وی افزود: در آخر ما تابع نظر شورای تأمین و وزارت بهداشت هستیم.

این در حالی است که به گزارش ایسنا آلمان یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری جهان را برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا، کنسل کرده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43730
1 نظر
  1. […] خواند و گفت: با راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی مولکولی (آزمایشگاه کرونا) سیرجان دیگر نمونه ها به مرکز استان با آن سختی ها و […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.