بیماری کرونا با ویروس دلتا، سخت‌تر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از خصوصیات مهم سویه دلتا (ویروس هندی)، سرایت‌پذیری بسیار زیاد نسبت به سوش‌های قبلی است، بنابراین ابتلای بیشتر رخ خواهد داد و احتمالا افراد با بیماری سخت هم در بین آنها بیشتر خواهد بود و تعدادی هم فوت می‌کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر “حسین صافی زاده”، درباره موج جدید بیماری کرونا در استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان پس از پیک چهارم، عملا کاهش خیلی زیادی در موارد بیماری را شاهد نبود و به عبارتی از پیک خارج نشدیم و طی چند هفته نوسانات، روند افزایشی بیماری اخیرا آغاز شده است.

وی افزود: پیک اخیر از سرعت بالاتری برخوردار است و با توجه به الگوی بیماری در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و شرایط انتشار بیماری به نظر می‌رسد در پیک جدید سویه دلتا (ویروس هندی) نقش داشته باشد.

صافی زاده تصریح کرد: از خصوصیات مهم این سوش، سرایت‌پذیری بسیار زیاد نسبت به سوش‌های قبلی است، بنابراین ابتلای بیشتر رخ خواهد داد و احتمالا افراد با بیماری سخت هم در بین آنها بیشتر خواهد بود و تعدادی هم فوت می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: علائم عمده ویروس دلتا آبریزش بینی، گلودرد و تب است که شباهت زیادی به سرماخوردگی دارد و البته سایر علائم نظیر سرفه، بدن درد، سردرد، تنگی نفس و سایر علائم کووید۱۹ را دارد.

وی اظهار کرد: متاسفانه در روزهای اخیر علی‌رغم وضعیت قرمز در تعداد زیادی از شهرستان‌های استان شاهد عادی انگاری در شهروندان و برگزاری مراسم عروسی، میهمانی، عزا و همچنین مسافرت هستیم‌.

صافی زاده تصریح کرد: در مجموع توصیه کلی رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از شرکت در مجالس و مراکز پرازدحام، استفاده از ماسک در خارج از منزل و تهویه مکان‌هایی که افراد حضور دارند، است.

وی بیان کرد: در صورت بی‌توجهی افراد، با توجه به سرایت‌پذیری بالای ویروس دلتا، تعداد مبتلایان زیاد خواهد شد و قطعا موارد شدید و مرگ و میر هم افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73560
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.