درخواست ایجاد بیمارستان موقت در جنوب کرمان| وضعیت کرونا سیاه است

نماینده مردم کهنوج، رودبارجنوب، فاریاب، منوجان و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به روند افزایش مبتلایان کرونا طی تماس با وزیر بهداشت ایجاد بیمارستان موقت را با استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح در سطح این منطقه درخواست کردم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، منصور شکرالهی اظهار داشت: همچنین در این تماس خواستار تامین نیازها، تجهیزات و اقلام ضروری درمانی برای حوزه پنج شهرستان جنوبی شدیم.

وی ادامه داد: فهرست تجهیزات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری و رفع کمبودها نیز برای وزیر بهداشت ارسال شد.

شکرالهی گفت: با توجه به تاکید امام جمعه شهرستان کهنوج و بازدیدی که از بیمارستان ۱۲ فروردین این شهرستان داشتیم وضعیت کرونا از نظر ما در حوزه انتخابیه سیاه است و طی تماس تلفنی با وزیر بهداشت خواستار تامین امکانات زیرساختی حوزه درمان این منطقه شدیم.

پیگیری برای ایجاد ۵۰ تخت کرونایی

وی در ادامه به پیگیری تلفنی از طریق رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره کرد و گفت: در این تماس خواستار تهیه ۵۰ تخت بستری فوری به همراه کادر درمان لازم به منظور استقرار در بخش کرونا بیمارستان ١٢ فروردین شدیم.

معاون وزیر بهداشت به جنوب کرمان می‌آید 

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی همچنین از سفر معاون درمان وزارت بهداشت به این منطقه طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این سفر با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزیر بهداشت برای بررسی و رفع مشکلات درمانی جنوب کرمان انجام می‌شود.

وی افزود: در این سفر بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت بیمارستان های منطقه جنوب کرمان بررسی و تصمیم های لازم به منظور رفع کمبودها و مشکلات اتخاذ می شود.

پیگیری برای یک بیمارستان جدید

شکرالهی گفت: پیگیر ایجاد یک بیمارستان جدید در حوزه انتخابیه خود هستیم و یکی از تأکیدهای وزیر بهداشت نیز تسریع در روند مجوزهای بیمارستان جدید است.

وی افزود: حضور معاون درمان وزارت بهداشت به طور قطع مراحل اخذ مجوزهای لازم را در این زمینه تسریع خواهد کرد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس همچنین به رایزنی با وزیر بهداشت برای رفع محرومیت های منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: با دستور وزیر بهداشت مجوز یک دستگاه ام.آر.آی ( MRI ) برای منطقه جنوب کرمان در نظر گرفته شد که در اختیار بیمارستان ۱۲ فروردین شهرستان کهنوج قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا ۱۶ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و این در حالی است که جنوب و شرق این استان به علت مجاورت با استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان وضعیت نامناسب تری را از لحاظ کرونا دارند و کمبود تخت های بیمارستانی از دغدغه هاست.

جنوب کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر، یک سوم کرمان، پهناورترین استان کشور را تشکیل می دهد.
بیمارستان های شهرستان های جیرفت(سه بیمارستان)، کهنوج، رودبارجنوب، منوجان و قلعه گنج به مردم این منطقه خدمات درمانی ارایه می دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73887
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.