درگیری عروقی یکی از مخاطرات بیماری دیابت است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق، دیابت را یکی از عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: درگیری عروقی یکی از مخاطرات بیماری دیابت است.

دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” به مناسبت آخرین یکشنبه سپتامبر روز جهانی قلب (هفت مهرماه)، افزود: توصیه می‌شود کسانی که دیابت دارند قبل از اینکه دچار عوارض دیابت و عوارض عروقی و عصبی شوند، قند خون خود را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه فاکتورهای متعددی در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر است، گفت: دیابت، فشارخون بالا، چاقی، بی تحرکی، تغذیه ناسالم و استعمال دخانیات از فاکتورهای خطر شناخته شده بیماری‌های قلبی و عروقی است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه فشار خون بالا یکی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی است که می‌تواند بر سیستم قلبی و عروقی تأثیر بگذارد گفت: برای اینکه بتوان از تأثیر بیماری فشار خون بالا بر بیماری قلبی و عروقی پیشگیری کرد باید مصرف نمک را کاهش داد.

رشیدی نژاد کاهش وزن و تغذیه سالم و مصرف دارو را درمان اولیه فشار خون بالا عنوان کرد و گفت: استفاده از مواد مخدر، استرس و افسردگی از دیگر عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق در مورد رابطه کاهش وزن ناگهانی و عارضه قلبی، گفت: کاهش وزن ناگهانی و سریع می‌تواند عارضه قلبی ایجاد کند. توصیه می‌شود کاهش وزن با مشورت متخصص تغذیه و به صورت علمی و حساب شده انجام شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35650
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.