معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان:


تاکنون مورد مثبتی در سیرجان نداشتیم | مردم خرید عید را کنسل کنند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: تا زمانی که افراد حالشان بد نیست، به مراکز درمانی مراجعه نکنند ، خرید عید و مسافرت را کنسل کنند تا مشکلی پیش نیاید.

دکتر محمد موقری پور درباره بیماری کرونا ویروس در شهرستان سیرجان اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری در کشور، براساس پروتکل بهداشت و درمان، همه بیماران با علایم تنفسی را به عنوان بیمار مشکوک به کرونا بررسی کردیم.

وی افزود: ما در سیرجان موارد مشکوک به کرونا داشته و داریم و درمورد برخی شک قوی تر به کرونا وجود داشت اما تا این لحظه هیچ آزمایش مثبت قطعی نداشته ایم و حتی چند نفر از بیماران تنفسی با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.

موقری پور تصریح کرد: مردم نباید به دنبال این باشند که چند مورد مثبت قطعی می شوند زیرا فردی که مثبت می شود، شناخته شده، ایزوله و تکلیفش معلوم است و می دانیم چطور از خودمان و بیمار محافظت کنیم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان بیان کرد: کسی خطرناک است که در ظاهر سالم اما مبتلا به ویروس کرونا است و در جامعه تردد دارد و ویروس را در جامعه پخش می کند زیرا ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا بدون علامت هستند.

وی افزود: وقتی در استان کرمان موارد مبتلا به کرونا ویروس داریم، در سیرجان نیز باید مواردی باشد که بستری نیستند و مردم باید مسائل بهداشتی را رعایت کرده و در منزل بمانند و جز در موارد ضروری، بیرون نروند.

موقری پور تصریح کرد: تا زمانی که افراد حالشان بد نیست، از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنند و امسال خرید، عید، مسافرت را کنسل کنند تا مشکلی پیش نیاید.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان با تاکید بر لزوم حفظ آرامش مردم گفت: باید اضطراب مردم در حدی باید که همه رعایت کنند. خطر بیخ گوش همه شهرهای کرمان هست و باید رعایت کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=44064
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.