نظارت بهداشتی دامپزشکی کرمان بر بیش از ۱۵۶۰۰ دام

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: بیش از ۱۵ هزارو ۶۰۰ راس دام سبک و سنگین در طرح تشدید نظارت نوروزی مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، آمنه زینلی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: طرح تشدید نظارت به مناسبت ایام نوروز و ایام ماه رمضان که از ۱۴ اسفند سال ۱۴۰۰، آغاز شده است تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

به گفته او از ابتدای این طرح، بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام شهرستان، کشتار و بازرسی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان می‌گوید: همچنین در این مدت، نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار بیش از ۷۵ هزار و ۸۰۰ قطعه مرغ زنده گوشتی در کشتارگاه‌های طیور صورت گرفت و برای عرضه، توزیع و مصرف در بازار آماده شدند.

به گفته زینلی در این مدت، حدود هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از انواع واحد‌های تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراکز تولید، عرضه، سردخانه ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و همچنین کشتارگاه‌های دام و طیور در سطح شهرستان انجام شده است.

او از شهروندان خواست از خرید گوشت و مواد پروتئینی مورد نیاز خود از مراکز غیرمجاز جدا خودداری کنند و در هنگام خرید گوشت قرمز حتما به برچسب و مهر دامپزشکی و همچنین تاریخ انقضای مندرج در برچسب متصل به لاشه توجه کنند و همچنین در مورد گوشت مرغ نیز تاریخ تولید، انقضا و دمای نگهداری فرآورده را مورد توجه قرار دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک، آن را با شبکه دامپزشکی به شماره تماس ۳۲۱۳۶۳۹۹ اطلاع دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86988
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.