کاهش آمار بیماری‌های غیر واگیردار مزمن تا سال 2025

به گفته مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی، سازمان بهداشت جهانی استراتژی “چهار در چهار” را برای کنترل ۲۵ درصد میزان بیماری‌های غیر واگیردار مزمن تدوین کرده که این آمار تا سال ۲۰۲۵ کاهش می‌یابد.

ایرنا گزارش داده؛ امین فخر در آیین گرامیداشت روز پرستار در کرمان، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و این روز در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان افزود: پرستاران در زمینه آموزش بیماران توجه بیشتری داشته باشند و در این راستا استراتژی آموزشی سازمان بهداشت جهانی در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.

وی عنوان کرد: سازمان بهداشت جهانی استراتژی “چهار در چهار” را برای کنترل ۲۵ درصد میزان بیماری‌های غیر واگیردار مزمن تدوین کرده که این آمار تا سال ۲۰۲۵ کاهش می‌یابد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این بیماری ها از جمله بیماری قلبی عروقی، دیابت، مضمن تنفسی و سرطان ها هستند که چهار رفتار را کنترل و با تغذیه مناسب دوری از دخانیات و الکل و جلوگیری از کم تحرکی استراتژی چهار در چهار دنبال می شود.

وی با بیان اینکه پرستاری مدرن دستاورد علم غرب است، گفت: پرستار علاوه بر رسیدگی و خدمات‌رسانی به بیمار، به معیارهای دلسوزی، محبت، کرامت و حرمت توجه کند و وضعیت روز پرستار در حوزه سلامت ویژه است لذا این روز به صورت ویژه گرامی داشته می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان بیان داشت: کادر پرستاری تامین اجتماعی استان کرمان در مقایسه با سایر مراکز دولتی و خصوصی، حرفه ای، توانمند و با تجربه عمل می کنند و فعالیت آنان در زمینه پاسخگویی به نیازهای غیر درمانی بیماران پیگیری و برجسته می شود.

وی تصریح کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی علاوه بر درمان، وظیفه پیشگیری از بیماری ها را دارد لذا همکاران کادر درمانی به این امر توجه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مطالبه پرستاران را دنبال کند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان هم در این آیین گفت: یکی از مهمترین موضوعات حوزه پرستاری  نوبت های کاری آنان است و اگر پرستاران در نوبت های کوتاه تر خدمت دهند خدماتی با کیفیت‌تر ارائه می شود، لذا دانشگاه علوم پزشکی باید این مطالبه پرستاران را دنبال کند.

زهرا موسی پور افزود:: این امر با جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی و استخدام نیروهای کاری جدید محقق می شود و منفعت آن به پرستاران، بیماران و مجموعه سلامت استان کرمان می رسد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان تصریح کرد: پرستاران نیروهای صف نخست دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها هستند که باید در راستای رفع مشکلات این حوزه گام برداشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39606
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.